tomyka

spojka

16 posts in this topic

dnes se mi asi rozsypala spojka. jedu normalne ,chcem zaradit z 3 na 4 a pedal spojky sa nevracia. skusal som stlacat pedal ale nic. zastal som,pod motorom mlaka oleja. tieklo to od prevodovky, ale kvalty sa radili v poho,len ten pedal neide hore. co s tym moze byt? ma dakto taku skusenost?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řekl bych že máš novjší model a tam je ovládání spojky hydraulicky a někde to prostě prasklo.Starší modely měly lanko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja uz som to opravoval,sice na Crome(mam bohate skusenosti:D),ale system je ten asi ten isty.Alebo tesniaci kruzok na prasiatku,alebo tlakova trubka(hadica),alebo hydr.valec.Nic problematicke.Zisti z coho to tecie a nezabudni na spravnu specifikaciu kvapaliny,lebo to bude robit zaujimave veci:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

neleje se nahodou do toho vypinani spojky brzdovka? Nebo je tam olej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

v jak nato? se pise ze mam suchou ,mechanickou spojku. aj tam je ten valecek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sucha mechanicka spojka je klasika: pritlacak - lamela - setrvak

Tady jde o zpusob ovladani : mechanicky - lankem

nebo hydraulicky - jako treba na Š100-130 zalozene na principu pedal - spojkovy valec s brzdovkou - trubka - vypinaci valecek na prevodovce

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nevím ,ale dle mě měly straší modely mech. ovládání.Tzn že prasklo lanko. hydrauliku měly až novější modely, ta jak mám já a myslím že je tam dokonce uzavřený okruh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starší modely maj stopro klasické mechanické ovládání. Není tam v cestě žádná hydraulika. Buď ti prasklo lanko a většínou praská na konci u spojky, nebo plastová \"spojka\" která je mezi spojkovým pedálem a spojkovým lankem. Najdeš ji v kabině a aby byla vidět, tak musíš sundat ten krycí \"papundekl\" pedálů. Zjisti si co se semlelo a pak nakupuj. V tomhle případě všechno nový. Nic z vrakáče!!! Ten olej je mi divnej. Co takhle gufero buď v motorovým, nebo převodovkový bloku? Na starších ani novějších modelech se hydraulickej posilovač rozhodně nemontoval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slysel jsem,ze hodne praskaj ty plasty u pedalu,ale zy by vtekl olej?To by vypadalo na ty simeringy.Pekna sranda,ale v servisu Ti to reknou.Za hodinovku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo ten plast, ten praska docela casto, akorat se nevyplati ten plast nejak opravovat a je lepsi koupit primo v peugeotu novej, sice za to chtej pres 200,- ale vyplati se....

PS: docela sranda ho tam davat ten novej, par impertinentních slov vzdycky padne.....:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Ondra: Ano, vím o tom. Až si někdy říkám, že Frantíci museli bejt vylitý jak mošny, když vymejšleli některý spojovací prvky. Tenhle plastovej kousek mě stál asi tři šedivý vlasy:mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ted sem volal servisakovi a nemel dobre spravy. mam prevodovku v p....,bo nejaky diferencial v nej prerazil jej bok ci co, a preto tiekol ten olej, ktory mi odkuril spojku. teraz zhana diely: prevodovka (vrakoviste) a nova spojka. podla vas co to moze stat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Převodovka na vrakáči tak trojku a spojkovej kit jak kde, ale tak kolem desítky. Páci si ukecej sám :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.