Vena garážmistr Odesláno 22. březen 2017 Sdílet Odesláno 22. březen 2017 (upraveno) Vloni jsem byl na školení na folie. A tam bylo jednoznačně řečeno před Béčko neexistuje nalepit cokoliv, protože i nejsockovitější verze nejlevnějších aut má z fabriky ztmavení skel které okem nerozeznáš a v okamžiku kdy to okno přikreješ folií i čirou bezpečnostní tak se to projeví a z STK by takové auto měli vyhnat. To samé je na čelním okně žádný proužek. Jiná věc je že se dělají čelní okna s pruhem ale to má jinou homologaci. Druhá věc je že zákazníci to žádají a když jim to nenalepíš tak půjdou ke konkurenci která si s tím hlavu neláme. Lukáši ale jak je to dlouho co jsi prodal C4 5-7 roků? v tý době se atesty folií skoro neřešili a homologovaný folie lepilo jen pár lidí v republice. Většina lidí lepila různý srágory který po pár letech vybledli nebo se téměř rozložili že se z oken ošoupali. Upraveno 22. březen 2017 uživatelem Vena garážmistr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dzavel Odesláno 23. březen 2017 Sdílet Odesláno 23. březen 2017 Infrasol homologace certifikat-infrasol-cp-a-keramika.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sawoy Odesláno 23. březen 2017 Sdílet Odesláno 23. březen 2017 Tak teď jsem z toho magor: MD firmě SDI-GLOBAL EUROPE schvaluje technickou způsobilost ztemňovacích fólií a protislunečního pásu na horní část předního skla (str. 1 certifikátu),, a současně v podmínkách jejich použití stanoví, že čelní skla nesmí být upravována ani čirými fóliemi (str.1 bod 2 přílohy), na bočních sklech sloužících k výhledu z místa řidiče nesmí být po úpravě menší propustnost než 70% (bod 3) a fólie Keram-X nesmí být použita na přední boční skla s propustností menší 74% měřenou před nalepením fólie (úplně na konci). Rozumí tomu někdo stejně jako já, totiž že si od nich můžu nechat na auto nalepit výrobek s názvem protisluneční pás na horní část předního skla, ale ne na čelní sklo (podle podmínek bod 2 čelní skla nesmí být upravována ani čirými fóliemi)? Ostatní je klasika, je-li pravda, že z výroby už lezou auta s předkem 70%, je to o ničem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 23. březen 2017 Sdílet Odesláno 23. březen 2017 Jsou auta, která z výroby mají pás v horní části okna, takže proč by to nešlo dodatečně. Jinak na čelním skle nesmí být celoplošně ani čirá folie, protože je to jedna z únikových cest z vozu. Že lezou z fabriky auta se 70% propustností, to si nejsem jist, ale možné to je. Jenom pozor na zatmavení z fabriky na zadních oknech (jsou více než 30%), na který je uveden symbol "V", takové okno se dodatečně tónovat nesmí (alespoň, co jsem slyšel). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Béďa Odesláno 23. březen 2017 Sdílet Odesláno 23. březen 2017 Vždycky jsem to bral tak, že na předním skle nesmí být nic v zorném poli řidiče. Na novém STKčku jsem ale dostal upozornění, že ani malá samolepka se startovním číslem v pravém horním rohu mimo zorné pole je špatně a mohli by mě za to vyhodit. No nevim, TK jsem absolvoval, samolepku jsem slíbil že sundám a zatím s ní jezdím dál. Příde mi to už trochu přetažený. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sawoy Odesláno 23. březen 2017 Sdílet Odesláno 23. březen 2017 Jo, je to stupidní. Když mi měnili sklo na makrele tak sundavali samolepku výrobce 2 x 4 cm. Nesmí být nic než dálniční známka. Na druhou stranu držáky GPS, mobilů, kamer apod. nesmí být v zorném poli řidiče, za které se obecně považuje plocha stíraná stěrači. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 23. březen 2017 Sdílet Odesláno 23. březen 2017 A co emisní samolepky? Jak je to s nima? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sawoy Odesláno 23. březen 2017 Sdílet Odesláno 23. březen 2017 Úpravy a opravy zasklení vozidel, které mají za následek snížení světelné propustnosti, je možno provádět pouze při dodržení podmínek daných předpisem EHK č. 43 a musí být schváleny podle přílohy č. 15. V zorném poli řidiče nesmí být umístěny žádné předměty (např. okrasné a upomínkové předměty), které by omezovaly výhled řidiče všemi směry, s výjimkou schválených označení určených k umístění na skla vozidla. Tato podmínka neplatí pro zadní skla vozidel kategorie M3. Výhled zadním sklem vozidla kategorie M1 může být částečně snížen schváleným příslušenstvím nebo přepravovanými předměty, avšak jen za podmínky, že je vozidlo vybaveno pravým vnějším zpětným zrcátkem homologovaného nebo schváleného typu. Předpokládám, že emisní nálepka patří mezi ty schválené Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sawoy Odesláno 23. březen 2017 Sdílet Odesláno 23. březen 2017 (upraveno) MilanF1: proč se to z výroby toleruje a dodatečně ne netuším. Písmeno V v kódu skla znamená že je opatřeno VIN výřezem a používá se též na štítku dodatečného zatmavení (fólie) na zadním okně, kde uvádí, že fólie je opatřena výřezem pro třetí brzdové světlo. Poslední obrázek nejde vložit velký, kdo chce musí si stáhnout (jsou to komplet kódy předních skel - barvy, pokovení, solár, pruh atd. atd.). Upraveno 23. březen 2017 uživatelem Sawoy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 23. březen 2017 Sdílet Odesláno 23. březen 2017 VIN výřez, ale to mluvíš o čelním skle, já psal o zadních bočních a zadním. Já myslím na mém atestu mám taky napsáno "kategorie V". Z toho mi plyne, že znovu tónovat (rozuměj: dát další folii) nemohu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sawoy Odesláno 23. březen 2017 Sdílet Odesláno 23. březen 2017 (upraveno) Tak jsem se dopátral - nejedná se o písmeno V, ale o římskou pětku (používají se římské číslice I až XI případně kombinované s písmeny za lomítkem, je toho moc, vše je v předpisu EHK-OSN č. 43). Význam je různý pro čelní sklo a pro skla ostatní; konkrétně ta "V" značí u čelního skla že jde o skloplast a u ostatních skel že mají propustnost menší než 30%. Neznamená to tedy že už nelze víc zatmavit, Základní značení skla vypadá takhle: Upraveno 23. březen 2017 uživatelem Sawoy opravena procenta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sawoy Odesláno 23. březen 2017 Sdílet Odesláno 23. březen 2017 (upraveno) Ta šikmá čára znamená tvrzené přední sklo, čtyřka u Éčka v kroužku číslo země výroby, 43 číslo schvalovacího předpisu a za pomlčkou je číslo konkrétního schválení. Dál je pár různých značení - šikmá čára lomeno P je tvrzený čelní sklo potažený plastem, dvě čáry normálně vrstvený, s Péčkem za lomítkem totéž potažený plastem, šikmá čára a V je přední ze skloplastu (míněno ve hmotě) a samotná V bez čáry ostatní (tj,. ne čelní) sklo s propustností pod 30%. Tak asi tak. Upraveno 23. březen 2017 uživatelem Sawoy opravena procenta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 23. březen 2017 Sdílet Odesláno 23. březen 2017 Díky za vysvětlení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sawoy Odesláno 23. březen 2017 Sdílet Odesláno 23. březen 2017 Od toho jsme tady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 23. březen 2017 Sdílet Odesláno 23. březen 2017 před 8 hodinami, MilanF1 napsal: Jsou auta, která z výroby mají pás v horní části okna, takže proč by to nešlo dodatečně. protože ten pruh z výroby by neměl měnit charakteristiku světla. Tzn. že ano ten pruh chrání před ostrým slunkem ale když se tím pruhem podíváš na semafor tak červená je opravdu červená atd. A navíc ten pruh z továrny většinou nemá " ostrou" hranu. Kdežto když dáš folii tak u té se nedá zaručit že při průhledu tou folií se nezmění barva semaforu. A je jasně patrné odkud je folie a kde čisté okno. Alespoň takhle nám to vysvětloval ten školitel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sawoy Odesláno 23. březen 2017 Sdílet Odesláno 23. březen 2017 To je fakt - mám pruh ve skle z výroby, má plynulý přechod do čirého skla, mírně ztmavuje (pořád mám pocit že bude bouřka), ale barvy nemění i když je modrý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 23. březen 2017 Sdílet Odesláno 23. březen 2017 Niekde riesili čo môže byť na čelnom skle a čo nie. Pri kúpe DN Eu štátov, tuším 17 ks, by bola oblepená 1/2 skla, a nikto by nemohol povedať, že tu alebo tu nálepku tam nesmies mat, aj Rakuska DN sa lepí pod zrkadlo, a to už kus zavadzia. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sawoy Odesláno 24. březen 2017 Sdílet Odesláno 24. březen 2017 Však by taky nikdo nič nepovedal. Schválenými nálepkami můžeš míz zalepené celé sklo a koukat ven z okýnka nebo persikopem Vážně: Nejvíc by mě zajímalo, jak rakouský nebo ještě líp italský či řecký policajt ví, který naše nebo třeba španělský či portugalský nálepky jsou a nejsou schválený. Asi na nich bude SD8. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 24. březen 2017 Sdílet Odesláno 24. březen 2017 Jedna věc je schválená, druhá je platná. Pokud je již neplatná, nesmí na okně být. Třeba stará dálniční známka, tohle je vážná závada z pohledu STK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dzavel Odesláno 24. březen 2017 Sdílet Odesláno 24. březen 2017 Folie, na přední okna, která je v tuto chvíli schválená je jen keram-x (výrobce infrasol) a je samozřejmě třeba dodržet procento propustnosti světla. Cena za folii na dvě přední okna je 1300kč. Takže já se na to asi vy...ru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.