Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Průběh TK ponovu


FiFa_cze

Recommended Posts

Vloni jsem byl na školení na folie. A tam bylo jednoznačně řečeno před Béčko neexistuje nalepit cokoliv, protože i nejsockovitější verze nejlevnějších aut má z fabriky ztmavení skel které okem nerozeznáš a v okamžiku kdy to okno přikreješ folií i čirou bezpečnostní tak se to projeví a z STK by takové auto měli vyhnat. To samé je na čelním okně žádný proužek. Jiná věc je že se dělají čelní okna s pruhem ale to má jinou homologaci.  Druhá věc je že zákazníci to žádají a když jim to nenalepíš tak půjdou ke konkurenci která si s tím hlavu neláme. 

Lukáši ale jak je to dlouho co jsi prodal C4 5-7 roků? v tý době se atesty folií skoro neřešili a homologovaný folie lepilo jen pár lidí v republice. Většina lidí lepila různý srágory který po pár letech vybledli nebo se téměř rozložili že se z oken ošoupali.

Upraveno uživatelem Vena garážmistr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak teď jsem z toho magor: MD firmě SDI-GLOBAL EUROPE schvaluje technickou způsobilost ztemňovacích fólií a protislunečního pásu na horní část předního skla (str. 1 certifikátu),, a současně v podmínkách jejich použití stanoví, že čelní skla nesmí být upravována ani čirými fóliemi (str.1 bod 2 přílohy), na bočních sklech sloužících k výhledu z místa řidiče nesmí být po úpravě menší propustnost než 70% (bod 3) a fólie Keram-X nesmí být použita na přední boční skla s propustností menší 74% měřenou před nalepením fólie (úplně na konci).

Rozumí tomu někdo stejně jako já, totiž že si od nich můžu nechat na auto nalepit výrobek s názvem protisluneční pás na horní část předního skla, ale ne na čelní sklo (podle podmínek bod 2 čelní skla nesmí být upravována ani čirými fóliemi)?

Ostatní je klasika, je-li pravda, že z výroby už lezou auta s předkem 70%, je to o ničem.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsou auta, která z výroby mají pás v horní části okna, takže proč by to nešlo dodatečně. :myslim 

Jinak na čelním skle nesmí být celoplošně ani čirá folie, protože je to jedna z únikových cest z vozu.

Že lezou z fabriky auta se 70% propustností, to si nejsem jist, ale možné to je. Jenom pozor na zatmavení z fabriky na zadních oknech (jsou více než 30%), na který je uveden symbol "V", takové okno se dodatečně tónovat nesmí (alespoň, co jsem slyšel).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždycky jsem to bral tak, že na předním skle nesmí být nic v zorném poli řidiče. Na novém STKčku jsem ale dostal upozornění, že ani malá samolepka se startovním číslem v pravém horním rohu mimo zorné pole je špatně a mohli by mě za to vyhodit. No nevim, TK jsem absolvoval, samolepku jsem slíbil že sundám a zatím s ní jezdím dál. Příde mi to už trochu přetažený. :roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, je to stupidní. Když mi měnili sklo na makrele tak sundavali samolepku výrobce  2 x 4 cm. Nesmí být nic než dálniční známka. Na druhou stranu držáky GPS, mobilů, kamer apod. nesmí být v zorném poli řidiče, za které se obecně považuje plocha stíraná stěrači.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Úpravy a opravy zasklení vozidel, které mají za následek snížení světelné propustnosti, je možno provádět pouze při dodržení podmínek daných předpisem EHK č. 43 a musí být schváleny podle přílohy č. 15. V zorném poli řidiče nesmí být umístěny žádné předměty (např. okrasné a upomínkové předměty), které by omezovaly výhled řidiče všemi směry, s výjimkou schválených označení určených k umístění na skla vozidla. Tato podmínka neplatí pro zadní skla vozidel kategorie M3. Výhled zadním sklem vozidla kategorie M1 může být částečně snížen schváleným příslušenstvím nebo přepravovanými předměty, avšak jen za podmínky, že je vozidlo vybaveno pravým vnějším zpětným zrcátkem homologovaného nebo schváleného typu. 

Předpokládám, že emisní nálepka patří mezi ty schválené

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MilanF1: proč se to z výroby toleruje a dodatečně ne netuším. Písmeno V v kódu skla znamená že je opatřeno  VIN výřezem a používá se též na štítku dodatečného zatmavení (fólie) na zadním okně, kde uvádí, že fólie je opatřena výřezem pro třetí brzdové světlo.

Poslední obrázek nejde vložit velký, kdo chce musí si stáhnout (jsou to komplet kódy předních skel - barvy, pokovení, solár, pruh atd. atd.).

 

EK1.jpg

EK2.jpg

EK3.jpg

EK4.jpg

EK5.jpg

Upraveno uživatelem Sawoy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se dopátral - nejedná se o písmeno V, ale o římskou pětku (používají se římské číslice I až XI případně kombinované s písmeny za lomítkem, je toho moc, vše je v předpisu EHK-OSN č. 43). Význam je různý pro čelní sklo a pro skla ostatní; konkrétně ta "V" značí u čelního skla že jde o skloplast a u ostatních skel že mají propustnost menší než 30%. Neznamená to tedy že už nelze víc zatmavit,

Základní značení skla vypadá takhle:

 

T.jpg

Upraveno uživatelem Sawoy
opravena procenta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta šikmá čára znamená tvrzené přední sklo, čtyřka u Éčka v kroužku číslo země výroby, 43 číslo schvalovacího předpisu a za pomlčkou je číslo konkrétního schválení.

Dál je pár různých značení - šikmá čára lomeno P je tvrzený čelní sklo potažený plastem, dvě čáry normálně vrstvený, s Péčkem za lomítkem totéž potažený plastem, šikmá čára a V je přední ze skloplastu (míněno ve hmotě) a samotná V bez čáry ostatní (tj,. ne čelní) sklo s propustností pod 30%.

Tak asi tak.

 

TP.jpg

V.jpg

VP.jpg

PV.jpg

OV.jpg

Upraveno uživatelem Sawoy
opravena procenta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, MilanF1 napsal:

Jsou auta, která z výroby mají pás v horní části okna, takže proč by to nešlo dodatečně. :myslim 

 

 protože ten pruh z výroby by neměl měnit charakteristiku světla. Tzn. že ano ten pruh chrání před ostrým slunkem ale když se tím pruhem podíváš na semafor tak červená je opravdu červená atd. A navíc ten pruh z továrny většinou nemá " ostrou" hranu.    Kdežto když dáš folii tak u té se nedá zaručit že při průhledu tou folií se nezmění barva semaforu. A je jasně patrné odkud je folie a kde čisté okno. Alespoň takhle nám to vysvětloval ten školitel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je fakt - mám pruh ve skle z výroby, má plynulý přechod do čirého skla, mírně ztmavuje (pořád mám pocit že bude bouřka), ale barvy nemění i když je modrý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Však by taky nikdo nič nepovedal. Schválenými nálepkami můžeš míz zalepené celé sklo a koukat ven z okýnka nebo persikopem :D

Vážně: Nejvíc by mě zajímalo, jak rakouský nebo ještě líp italský či řecký policajt ví, který naše nebo třeba španělský či portugalský nálepky jsou a nejsou schválený.

Asi na nich bude SD8.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...