Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 406 Coupe 2.2 HDi


573v0

Recommended Posts

Tak zakladám vlákno svojmu najnovšiemu prírastku - po tom, čo 405ka zahynula pri nehode som mal dilemu, čo si zoženiem ako náhradu. Určite som chcel niečo novšie a hlavne komfortnejšie. Niežeby 405ka obecne nebola komfortná, ale rev hladkého dieselu v 3300 otáčkach po diaľnici, to je vec čo proste nechceš počuť :D A s výkonom to tiež nebola žiadna sláva. Od začiatku bolo jasné, že to bude Peugeot, no otázne bolo aký.. Obzeral som všetko možné, od 307 SW cez 406, 407, 607, C5, no nakoniec sa to vyriešilo veľmi jednoducho keď som sa len tak náhodou dozvedel že známy predáva svoje coupečko, o ktorom som zhruba vedel v akom je stave, že bolo v dobrých rukách a keď sme sa nakoniec dohodli na priaznivej cene bol hľadaniu koniec :-) Je to pre mňa nezvyk, všetky moje doterajšie autá som kúpil v stave tzv. "tesne pred smrťou", no za lacný peniaz aby som si ich dal dokopy, no tu není čo.. tak sa len vozím :D Inak podľa serviceboxu bolo vyrobené v decembri 2004, takže jedno z posledných, má FAPoff, EGRoff a vraj nejaký ľahší chip, okolo 10% čo nedokážem posúdiť ale jazdí to luxusne, dych mu nedochádza prakticky v žiadnej použiteľnej rýchlosti. Výbava by mala byť takmer full okrem strešného okna a alarmu. Má to aj originál ťažné od Brinku, no nemám k tomu guľu :-/

 

Čo sa týka nedostatkov, samozrejme sa niečo nájde - nejde vyhrievanie sedačiek, na spolujazdcovej sedačke je roztrhnuté lanko sklápania sedačky takže sa dá sklopiť len páčkou pri ručnej brzde, na vodičovej sedačke síce sklopiť ide aj od dverí no zas sa nezopne motorček ktorý posunie sedačku dopredu takže keď sa vyčasí, sedačky budú asi prvá vec na ktorú sa vrhnem. Nefunguje tiež vyhrievanie a sklápanie zrkadla na spolujazdcovej strane (no naklápanie funguje takže to má čas) a má to C displej s navi - nefunguje na ňom zopár stĺpcov na ľavej strane no aj to sa dá prežiť.

 

Z tých vážnejších vecí - príde mi ze to hodne slabo brzdí, pritom kotúče aj platničky boli menené vpredu aj vzadu, tak neviem.. ak niekto poradí dobrú kombináciu na túto motorizáciu tak to asi vymením nanovo. Ďalšia vec je spojka - zaberá dosť vysoko a pri ľahkom šliapnutí na pedál cítim jak mi pod nohou vibruje. Od zotrváku inak žiadne rázy, spojka tiež nepreklzuje takže minimálne do leta to neriešim.

 

No a konečne to podstatné - fotky :D Moc príležitostí som nemal lebo odkedy ho mám tak pekne ešte nebolo, no aspoň dačo:

 

post-20251-0-75867200-1453400447_thumb.j

post-20251-0-11382200-1453400461_thumb.j

post-20251-0-63482600-1453400472_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vďaka vďaka všetkým, radosť budem mať asi naveky, 406 coupe bol prvý peugeot ktorý sa mi kedy páčil, keď som ešte ani nevedel čo to je za značku :D

 

Grlik: Brembá sú alternatíva, no radšej by som sa aspoň zatiaľ vyvaroval väčších zásahov. Nemám problém si priplatiť za lepší materiál, ak mi to niekto doporučí z vlastnej skúsenosti no ideálne aby to sadlo na sériové brzdiče

 

Ozzy56: Pedál treba stlačiť cca o 2 cm aby začala spojka preklzovať, ale skôr ma tam trápi to vibrovanie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Podarilo sa mi tiež vyriešiť ťažné - originál guľu sa mi nepodarilo zohnať, tak som si guľu zo starého ťažného z Felicie prispôsobil aby mi tam sedela podľa obrázku originálnej gule čo som našiel na internete.

post-20251-0-99593200-1456483713_thumb.j

post-20251-0-69209800-1456483722_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest deaddream

tak tažné na coupe ty si iný exot,ja som to kupil z tažným a hned som to dal dole,leží mi na dvore komplet suprava na to ,aj má to aj výrobný štítok

Upraveno uživatelem deaddream
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Coupe a tažné?

Jsou na to dva pohledy.

Coupe a na vleku rychlý motorový člun OK   :super

Coupe a na nákladním vleku hromada odpadu to Neee  :bojim  

Samo sebou hned po jízdě tažné sundat  :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest deaddream

ale ,nekupim si coupe a nedám tam tažne ,na porsche to by si tiež nedal ani na mx5 ,take auto si predsa nekupuješ aby si vozil balíky sena,

ale zasa je pravda že kupiš to za par 100viek tak to má kdeaký loser ,potom plače kolko to žere a čo stojí oprava ,napr prasknutý nárazník

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ťažné tam bolo od výroby, chýbala mi len guľa (ktorá je odnímateľná, takže 99,8% času bude ležať doma na polici), a tak keď už mám tu možnosť tak prečo ju nevyužiť :D My práve doma moc často príves nevozíme, preto na žiadnom aute nemáme ťažné, ale keď už náhodou niečo odviezť treba tak sa zíde mať aspoň jedno auto s ktorým to bude možné :D že voľba padla na coupečko je dané tým, že tam už je všetko od výroby, chýbala len tá guľa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Dnes prebehol jarný servis v podobe výmeny filtrov, oleja a ďalších drobností - na aute som najazdil od kúpy cez 8000km, takže už sa to celkom pýtalo. Palubák sice hlásil ešte 5000km do výmeny, ale palubák nevie čo je dobré :D nebudem jazdiť 20000 na jeden olej a už duplom nie na jeden filter.. Tak som to rovno sfúkol aj s ostatnými filtrami, Príjemne ma prekvapil palivák, zvyšnú naftu som vypustil do fľaše a handrou vytrel vnútro nádoby filtra, no všetko čisté, bez usadenín a nečistôt. Tankujem len Super Diesel na Benzinole, no nečakal som že bude niečo extra keď stojí menej než klasický na Shellke :D

 

Kupoval som tiež nové letné gumy, keďže auto som dostal len na zimných. Mal som strašnú dilemu čo na to kúpiť, chcel som hlavne niečo tiché no a samozrejme aby to aj čosi držalo na ceste. Spotrebu som až tak neriešil a vo výsledku som váhal medzi Savou a Nexenom. So Savou mám len dobré skúsenosti, lenže tie Nexeny vychádzali parametrovo lepšie tak som to riskol a jazdím si na kórejských gumách, kto by to bol povedal :D Ale hlučnosť parádna, na mokru som tiež zatiaľ nevyletel, takže ak sa nebudú nejak extrémne rýchlo zodierať tak ich možem doporučiť. Akurát k tej hlučnosti - síce nepočujem taký hluk od kolies ale zato od späťákov to sviští statočne, mohli to súdruhovia trocha poladiť a dodať niečo aerodynamickejšie. Keby v nich nebolo toľko elektroniky snáď by som ich aj vymenil za niečo čo nemá aerodynamiku prdele vystrčenej z okna :D

 

Takže toľko k jarnému updatu, spokojný som stále veľmi moc, jazdí to krásne a pritom mám reálnu spotrebu 6,4 litra (6,6 podľa palubáku, celkom rarita aby palubák ukazoval viac :D ) a to sa ani nesnažím jazdiť na spotrebu, skôr jazdím tak aby bolo motoru dobre. Takže sme snáď spokojní obaja :D Až na to, že je chudák večne špinavý, keď ho aj umyjem tak cestou zas nachytám kopu bordelu, cez noc sa mi po ňom poprechádza pár mačiek a ráno je také ako pred umytím :D

post-20251-0-10305900-1460842802_thumb.j

post-20251-0-73968500-1460842817_thumb.j

post-20251-0-76698000-1460842826_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...