Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Únik chladící kaplany 1.6 hdi


zipan

Recommended Posts

Únik chladící kaplany 1.6 hdi 80 kw před dvěma dny se začala ztrácet byla dolita a ok.  Voda při dnešní cestě do prahy hláška dolíte vodu po doplnění vody byl cítit fridex z topení chvilku mám tedy podezření na únik vody do radiátoru nemá někdo radu nebo tip s touto závadou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ještě jeden poznatek při dolívání že šla pará za motorem s odérem fridexu.

v tom místě je spoj obou hadic do topení a na jedné z těch hadic je plastová čepička, kterou se topení odvzdušnuje--podívej se, jestli jde pára odsud

 

taky se podívej pod kobereček řidiče, zda je mokrý (vlhký)--to by znamenalo, že teče radiátor, nebo spoj potrubí do radiátoru (jsou tam O kroužky)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli je to odvzdušnění řešený jako u benzínu klasickým ventilkem, tak bych mrkl jestli není přes závit a nebo blbě dotaženej....je to sice jednoduchý řešení, ale moc šikovný není

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vipadá že je prasklí nějaký váleček ten prej stoji 8tis. ale prej se dá svařit ale musím zjistit z jaké ho je materiálu a čislo ze servisboxu dílu budu vědět během odpoledne

Upraveno uživatelem zipan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Já si preventivně nechal vyměnit kapalinu....a na druhý den pod autem mokro....v servisu kontrola....dolití a nikde nic nenašli....a na druhý den pod autem zase kaluž. Nakonec to byla nějaká hadice. Prý asi nová kapalina byla tak agresivní že prožrala starou hadici...No snad to bude ok, ale fakt pech....člověk něco preventivně vymění a pak denodenně do servisu zjištovat kde je problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám pro to jednu teorii a to na základě vlastních zkušeností.

 

 Jde o to, že stará kapalina obsahuje kaly, které ucpou netěsnosti. Po vypuštění staré a napuštění nové kapaliny nastane to, že dojde k rozvíření a vyplavení kalů z netěsných míst a začne to vlhnout, nebo téct.

 

Vzpomeňme na "opravný" nástroj kávovou sedlinu. V původním médiu těsní. Jakmile došlo k výměněně média, začalo zase ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doplním, netěsnosti chladicího okruhu se nejlépe hledají na studeném motoru. To proto, že materiál "ubude". Jakmile se ohřeje, nabyde a vytěsňuje. Také zkušenost zejména u vodních pump. Po zahřátí nemusíte únik na pumpě poznat, páč se kapalina stačí odpařovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám stejnej problém od tý doby co sem koupil auto, po návštěvě servisu tlakovka ok, vyměněny dvě hadice co jdou z motoru do radiatoru, radiator ok, chladič ok, pod autem louže nejsou, naposled sem dolejval skoro 3 decky za dva dny. Voda v oleji taky ne... Četl jsem tu o nějakym ventilku kde je na 2.0 100 kw RHR ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...