Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Opotřebení zadních brzd 5008


marsamil

Recommended Posts

Máte někdo zážitek z výměny zadních brzdových disků na 5008? Já teď budu měnit, protože byť jsem předpokládal, že více budou opotřebeny přední brzdy, opak byl pravdou. Bohužel na levém zadním už jsem částečně kov na kov, takže musím měnit i kotouč a nejen desky. Průšvih je, že zadní kotouče jsou konstrukčně řešeny včetně nalisovaného ložiska a proužků čidla ABS, takže vycházejí skoro 2x dráž než přední.

Zatím jsem narazil na teorii, že je to z důvodu elektronické ruční brzdy a "hill assist" přibržďování.

Nemáte někdo montážní návod na výměnů kotoučů? Je potřeba nějaký speci stahovák? Můj servisák (mimo Peugeot) si není zcela jist, jestli na to bude mít vše, tak jen zjišťuji info než si to nechám zpola rozebrat. Díky

P.S.: Brzdy měním po 80000km, protože jezdím jako čuně :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud ti zadni brzdy odesly drive nez predni, tak tam asi neco bylo spatne. Ta brzda vzadu musela pribrzdovat, jinak to neni mozne. Na druhou stranu, pokud jde jen o to, ze mas po 80.000 sjete zadni desky a nikolik kotouce, tak by to bylo ok. Ale mluvis i o kotoucich, tak predpokladam, ze kotouce jsou taky ojete.

 

Co potrebujes je pripravek na zatlaceni pistu v zadnich brzdovych trmenech - musi se zasroubovat a pak neco na stazeni kotouce s nabojem z čepu, nejlepe stahovak na to urceny ;). Po vymene by nebylo spatne pres diagnostiku zkalibrovat rucni brzdu, pripadne vymenit brzdovou kapalinu (PSA doporucuje menit co 2 roky) v okruhu a odvzdusnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

poškodil kotouč, protože sjel destičky na železo, jinak by kotouče asi v poho. Zadní destičky jsem měnil v 80000km přední odhaduju že těch 100000km na nich dám (musel jsem měnit ve 40000).

Zadní se sjíždí dříve prý kvůli stabilizaci a dalším brzdovým asistentům. 

Jinak prý se musí nastavit po výměně asi ručka přes DIA

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já byl na servisce teď. Vpředu jsem měnil destičky, technik je odhadl tak na 5tis km, kotouč je tak na polovině (byl měněný v záruce kvůli vibracím asi v 12tkm). Vzadu je kotouč taky tak na polovině, destičky mají ještě třetinu (prý ještě nejmíň 20tkm vydrží. Obvykle parkuji bez ručky, na parkovací brzdě jen mimo domov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ozzy, nejak nemam potrebu se k tomu vyjadrovat ;) Jestli je chces videt, mam je doma v garazi na stare naprave, muzes se na ne prijet podivat.

 

A pokud chces jeste nekomu rict neco o pohadkach s brzdama, zkus to tady http://forum.citroeny.cz/viewtopic.php?f=10&t=6605 tam ma nekdo i 270.000

 

Ono je to dost o tom, kdo jak jezdi.

Upraveno uživatelem HonzaC2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže říkáte, že bez dia se po výměně neobejdu? Předpokládál bych, že se bude sistém kalibrovaný prostě momentem utažení ručky, čili že zatáhne a skončí prostě dříve...

A ten návod ev. dop. konkrétního stahováku taky nic?

Opotřebení brzd je jistě dáno mým stylem jízdy a ano, vlevo vzadu je to kov na kov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

při výměně zadních destiček se musí něco nastavovat přes diagnostiku (asi ruční brzda) to je info z autorizovaného servisu. Už si nepamatuju přesně cenu, myslím že prohlídky jsou okolo 6000,- a s těma brzdama to bylo do 8000,-

Věřím, že si aut. servis nevymýšlí, jedině že by to technik blbě vysvětlil. 

Asi není nic jednoduššího něž tam zavolat a zeptat se

Upraveno uživatelem martinecondrej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jednou o výměně brzdových destiček zadních brzd. Včera jsem, díky tomuto vláknu, kouknul na zadní destičky a byl jsem zděšen. Opravdu se opotřebovaly dříve jak přední. Byly téměř bez obložení. Zeptal jsem se tedy, v domění, že bude třeba nějaká kalibrece přes diagnostiku, v autorizovaném servisu Peogeot, zdali by a za kolik provedli výměnu, nejlepe ihned. Za "krásných" 2450kč. odhadnuté ceny technik vypsal zakázkový list, predal jsem mu klíč od vozu a auto s přetaženým igelitem přes sedačku zmizelo v dílně. Prace byla na hodinu, podle zakázkového listu. Během teto doby, čekání v "šourumu" jsem se samozřejmě technika zeptal zdali je potreba kalibrace přes diagnostiku. Ze začátku ani nechápal na co se ptám. Potom ,když pochopil otázku, řekl, že se to nedělá. Není prý potreba.

Upraveno uživatelem brutall
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

desky jsem měnil cca v 70 000km zadní byly ko, přední  by ještě vydržely, ale vyměnil jsem je hned abych nezapomněl a nesjel na doraz .

cena  za ATE  cca 2000,- za oboje a nic se nemuselo nastavovat ruční brzda si dojela sama kam měla :)

jen roztáhnout písty pomocí uni př. který má každý servis, 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 11 měsíců později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...