Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Problém s filtrem DPF Peugeot 5008 1.6 HDI 83kW


1075

Recommended Posts

Hele každopádně je tam prů.. s FAPem. A aniž bych chtěl Strakimu jakkoliv pochlebovat nebo mu přihrávat práci.( Osobně se zatím ani neznáme)a myslím že práce má dost. Tak si troufnu napsat že Straki je minimálně tady na PC jeden z mála možná že jediný kdo těmhle těm záležitostem rozumí a má zkušenosti s tím co je třeba dělat. A asi nebudu daleko i tvrzením že jeho znalosti jsou daleko rozsáhlejší než lidí ve značkových servisech.

Upraveno uživatelem Vena garážmistr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
  • O 1 rok později...

Len nedávno som si zaobstaral diagnostiku a pri prezeraní parametrov ma trochu zarazilo, že pri najazdených cca 80 tis. km (skutočných) je nádržka na aditívum ešte plná na 70%. Celkový objem je len 1.07 l, to vychádza len cca 5 ml vstreknutého aditíva na 1 plnú nádrž nafty (60 l). Myslíte, že je to ok? Žiadne chyby tam nemám.

adit.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 roky později...

Já mám 5008, R. V  2010, 1,6 Hdi,  80 kw, auto dovoz Francie a jsem 1 majitel v ČR, 2 celkově. Ještě podotýkám, že jsem při koupi od prodejce dostal doklad od emisí, kde bylo všechno OK. Auto melo najeto 135 000 km, ověřeno ve dvou servisech dle VIN.

 Po dvou letech od zakoupení první technická. Emise naprosto v prdeli.  Následoval servis, zde mi auto na píchli a zjistili, že FAP je cca z 80 procent ucpaný (zatím najeto cca 140 000 km). FAP po dohodě vymontovali a zaslali na vyčištění. Tam ho rozdělali a zjistili, že FAP je vybrakovaný. Takže koupě repasovaneho origo peugeot cca 10 000 Kč. Musel jsem koupit nove cerpadlo na aditiva (mocovinu) asi 4000 kc, pak jsme zjistili, že byl upraveny celý software auta. Takže ho znova celý přehrát, cena asi 3000. 

Od te doby mám klid, emise v pohodě. 

Takže taková byla moje zkušenost,  prodejce hovado. Nedostal jsem z něj ani kofunu.

Jen doufám, že mi bude auto dlouho sloužit.  

Já bych udělal nasledujici:

1 - napichnout, zjistit chybu,  zda je FAP plný, či je spatné nějaké cidlo

2- vymontovat a bud poslat na vyčištění cena cca 3000, nebo koupit repase,  ale z 5008 cena cca 10 000. Když koupíš laciný,  vystavujes se, že bude házet chyby, protože se zde meri  tlaky pred vstupem a na výstupu.  A také záleží na tom,   jaké jsou v něm použity vzácné kovy. Když budou voje Bany bude i špatný FAP.

3- zkontrolovat funkčnost cerpadla na nádobce s aditivy ( mocovinou), popřípadě dolít.  

4- opět napichnout a zkontrolovat funkčnost,  popřípadě řešit další problémy,  ktere vyjdou najevo. 

Jinak držím palce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není to čerpadlo na močovinu (AdBlue), ale pro aditivum Eloys, které se vstřikuje po natankovani v poměrném množství do nafty, pro regeneraci filtru a vypálení zachycených sazí. Po jejich shoření zůstává nespalitelný cerin, který filtr ucpává. 

Kupoval jsi auto od bazaristy, dovozce nebo snad prodejce Peugeotu? Tohle je hold riziko ojetého auta. Taky jsem letos v cca 140tis.km měnil u své 5008 nakonec FAP filtr. Ale z důvodu jeho téměř plného stavu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 11 měsíců později...

Jen pro zkušenost - třeba to někomu pomůže.

Stalo se v pondělí při cestě na letiště. Po cca 50 km mi naskočila hláška "Chyba motoru - oprava nutná" po dalších asi 2 km se rozsvítilo ESP/ASR a motor spadl do nouzáku (super stav na 22-tém km D/R7). Domů jsem se dostal na tyči (na 1224 jsem se nedovolal) - taky super zážitek. (stalo se večer, takže cesta potmě, taky super) 

A teď co následovalo. Druhý den jsem odpojil baterku, nechal asi hodinu bez napětí a po připojení nouzák zmizel a a po další asi hodině zmizela i chyba motoru a vše se zdálo jako OK. Tomu už jsem ale nevěřil a cestou do servisu se modlil abych alespoň tam dojel. No diagnostika ukázala na FAP asi z 80% zanesený a chybu vyvolala nesrovnalost tlaků na vstupu a výstupu FAP - a rada od servisáka?  Vytáhnout auto do nějakého kopce, motor točit přes 3000 ot/min aby se FAP vypálil, ale že to na 100% při tak velkém zanesení pomůže nezaručuje. Repasi FAP taky dělají za cca 5.000,- nebo nový za dvacku. Celý problém je asi v tom, že poslední rok jezdím převážně tzv. "kolem komína" a otáčky motoru málokdy přelezou přes 2000.

Z toho mi plyne: 1. alespoň občas pořádně prohnat motor na delší dobu ve vysokých otáčkách. 2. Kdybych tu baterku odpojil hned, na místě poruchy, asi bych domů dojen tzv. po svých. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslím, že většina normálních řidičů jezdí převážně spíše v nižších otáčkách, u dieselu je to jasné, ale pak je nutné motor protáhnout a zahřát na vyšší teplotu..., já jezdím často trasu OVA-OPA po dálnici, kde jedu i 160, kde se motor vypálí..., tohle potřebuje i benzín :myslim, prostě v těch malých otáčkách to má malou spotřebu a v kabině je klid, ale zasírá se motor atd. karbonem, samozřejmě se tím problém nevyřeší, ale aspoň oddálí... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...