Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

407 1.6 HDI turbo


ScoRPy

Recommended Posts

Zdravím,

 

chtěl bych poprosit o rady a vaše názory k mému problému:

Zhruba před dvěma měsíci se mi na mé 407, nafta 1.6 HDI vysipalo turbo, najeto sem měl 185 000 km cca.

Auto sem dal do servisu, tam mi potvrdili, že je to turbo, tak mi vyměnili turbo, na opravu jsem spěchal, měl jsem to do dvou dnů hotové a cena turba byla 13 000,- Kč.

Měsíc jsem s autem jezdil (cca 3000 km) a opět - ztráta výkonu, cinkání v motoru a nouzový režím.  Turbo opět odešlo!

Auto sem zavezl na reklamaci, tam mi potvrdili, že je to opravdu turbo, tak ho poslal na reklamaci a namontoval nové turbo.

Měsíc ježdění a opět stejný problém a reklamaci navíc servisu neuznali z důvodu nedodržení odborné montáže....v turbu byl karbon.

Olejová vana a vše bylo údajně pročištěno a pak vyměněno turbo.

U každé opravy vyměněn olej a filtry.

 

Shrnutí - 3 měsíce a teď mám 3. turbo, najeto cca 1000km a bojím se jezdit...

 

Nesetkal jste se někdo s něčím podobným? Co by jste mi poradili?

 

 

Děkuji

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Chozeluizskuner

Mám za to že u 1.6 se musí vyměnit nějaký sítko na šroubu přípoje oleje do turba..Bylo měněné s turbem?

Jo a rada? Sice budu ukamenovanej ale prodej to a kup si 2.0 :)

Upraveno uživatelem Chozeluizskuner
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, já měl to samé - výměna turba (za nové) a to po 8000km odešlo zase. Problém byl v tom, že se neudělal komplet výplach motoru, který byl plný karbonu. Takže nevím, co dělali u tebe špatně, ale je třeba sundat vanu, pořádně vypláchnout motor. Samozřejmě to sítko na šroubu bych vyndal taky. Poté jsem dal už repasované turbo (kvůli penězům za 8500Kč - http://www.rrauto.cz/turbodmychadla/) a už téměř 80.000km klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za rychlé reakce! Ověřím, jestli to sítko měnil, nebo čistil.

 

Je možné, že kdyby to v servisu neprovedli, že se turbo po necelých 3000 km zase odporoučí?

 

A otázka  - vyčistím to sítko sám kdyžtak? Čím to vyndat?

 

Vana a vše by teď mělo být už důkladně vyčištěno.....údajně teda...

Upraveno uživatelem ScoRPy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Chozeluizskuner
Chcete-li předejít případným problémům při dalším provozu turba, doporučujeme dodržet tyto instrukce, které jsou doplněním běžných montážních instrukcí, spojených s výměnou turbodmychadla.
 
-         vyměňte průtokové šrouby a olejové potrubí
-         demontujte olejové čerpadlo a proveďte jeho kontrolu
-         olejovou vanu a sací koš olejového čerpadla vyčistěte popř. vyměňte před instalací nového turba - je nutné odstranit karbon a usazené kaly.
-         demontujte a vyčistěte olejový chladič a průtokový filtr
-         demontujte mezichladič vzduchu a důkladně ho vyčistěte od oleje
-         zkontrolujte a vyčistěte všechny přívodní a výstupní hadice
-         v případě průniku oleje z turba nebo motoru do výfuku, překontrolujte průchodnost celého výfukového systému.
-         demontujte, vyčistěte a překontrolujte podtlakovou pumpu brzd, odstraňte nečistoty a usazený karbon
-         vyměňte olej a olejový filtr
-         překontrolujte těsnění vstřikovačů paliva dle potřeby vyměňte (vymačkané, propálené)
-         proveďte kontrolu průtoku oleje:
                 - odmontujte vratné potrubí oleje
                - připevněte delší olejovou hadici a dejte ji do vhodné nádoby
                - nastartujte motor a nechte ho 60 sec. běžet na volnoběh
                - za 60 sec. by mělo turbem protéct 0,3 l oleje
                - opakujte měření 3krát se správným výsledkem
                - měření neprovádějte při minimální hladině oleje v motoru
- po najetí 50 km znovu vyměňte motorový olej a olejový

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, takže to u mě výměna nebo vyčištění toho sítka nepřichází v úvahu...

Potřeboval bych doporučit nějakého fundovaného servismana, nejlépe někde na Vysočině, popř. Brno, nevíte o někom?

Aby se podíval, jestli už teď je to všechno v cajku a můžu bez starostí jezdit..

 

Díky

Upraveno uživatelem ScoRPy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele, na tom neni moc co kontrolovat, pokud uz je to slozene. Do motoru uz neuvidis. Nekdo tu daval kroky co je treba. Otazka, co z toho vynechali.

 

- Mas novou mazaci trubku a nove srouby na mazaci trubce?

- je videt, ze vana byla pretesnena? Tim padem i sundana? 

 

- nebo kazda ta vymena byla ojebana a omezila se pouze ne vymenu turba a ojele?

 

To je asi tak jedine, co muzes shlednout zvenku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TO SÍTKO NEČISTI ALE VYHOD HO VEN A UŽ DALŠÍ NEDÁVEJ ... A olej co  15tisic km měnit za novy i filtr a není problem pokud dáváš total předepsany od vyrobce. A to sítko je v tom šroubku někdo tady dával fotky na 1.6hdi motor

Upraveno uživatelem Lukaydo 407
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Chozeluizskuner

Omlouvam se ale opravdu ma Lukas pravdu. Ted tu mam mekanika z Peugeotu a opravdu se sitko vyhazuje pryc. Navic se ma po vymene lejt 5w30... Odvodil sem si z hnidopichstvi v servisech ze by byl problem ale to co se pise nahore tak vsechny ukony k tomu se musi udelat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...