Schreek Odesláno 28. listopad 2015 Sdílet Odesláno 28. listopad 2015 Prototyp PSA Peugeot Citroën, který 2. října 2015 absolvoval premiérovou jízdu ve Francii, kdy ujel trasu z Paříže do Bordeaux, se nyní vydal přes hranice a absolvoval cestu dlouhou přibližně 3 000 km z Paříže přes Vigo do Madridu. Prototypu se dostalo vřelého přivítání od španělské místopředsedkyně vlády a mluvčí vlády Sorayi Sáenz de Santamarίa, která prohlásila: „Dnes nemusíme přemýšlet o budoucnosti, protože budoucnost je zde. Než se nadějeme, bude toto vozidlo běžným dopravním prostředkem na našich silnicích.“ Na zpáteční cestě projel prototyp města Perpignan, Marseille a Lyon a odtud zamířil do technického centra skupiny ve Vélizy v pařížském regionu. Vůz projel schválené úseky trasy zcela v automatickém režimu, bez zásahu řidiče. Vůz sám upravoval svou rychlost a přejíždění z pruhu do pruhu, přičemž se přizpůsoboval ostatním vozidlům v provozu, povolené rychlosti a stavu infrastruktury. Skupina PSA je prvním výrobcem automobilů, který v červenci 2015 získal příslušné povolení k provádění zkoušek v provozu ve Francii. Čtyři prototypy skupiny mají doposud za sebou více než 10 000 testovacích kilometrů. V roce 2016 bude mít PSA k dispozici přibližně patnáct prototypů. Díky rozšíření povolení do Španělska mohou týmy výzkumu a vývoje vyvíjet funkce vozů s automatickým řízením i mimo francouzskou silniční síť. Ředitel po výzkum a vývoj skupiny PSA Peugeot Citroën Gilles Le Borgne tuto cestu okomentoval: „Jsem hrdý, že tento vůz s automatickým řízením, který vyvinuly naše týmy v technických centrech pařížského regionu, v Evropě překročil hranice. Tato cesta přes Španělsko je výsledkem úzké spolupráce naší skupiny s Galicijským institutem pro výzkum automobilových technologií (CTAG), která se zaměřuje zejména na otázky rozhraní „člověk-stroj“ při řízení v automatickém režimu. Tato technologická výzva je zásadním krokem přispívajícím k mobilitě budoucnosti.“ Videa: Cesta k vozu s automatickým řízením – Paris-Bordeaux – Vigo-Madrid Grafika: Auto s automatickým řízením skupiny PSA Peugeot Citroën Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 28. listopad 2015 Sdílet Odesláno 28. listopad 2015 tento směr jde mimo mě--pokud nebudu auto ovládat, tak nemůžu mít tu radost z jízdy...,na druhou stranu jde hlavně o bezpečnost a ta je ovlivněna hlavně tím dobytkem za volantem... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vendelinek Odesláno 28. listopad 2015 Sdílet Odesláno 28. listopad 2015 presne tak,musim souhlasit s ozzym odeslano z Lumie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Veverka Odesláno 28. listopad 2015 Sdílet Odesláno 28. listopad 2015 Souhlas. K článku: až skoro na konci se člověk dozví, že "prototyp" je vozidlo s autonomním řízením. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dave_k Odesláno 28. listopad 2015 Sdílet Odesláno 28. listopad 2015 Tak manual režim tam bude taky určitě, ale třeba se zavede, že na určitých úsecích silnic (vysoká nehodovost), Ti to prostě nedovolí ani ten manuální režim použít jen v nouzovém případě. Ale to je hodně daleká budoucnost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.