Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Prototyp PSA Peugeot Citroën se vydal na cestu po Evropě, ujel 3 000 km v režimu automatického řízení


Schreek

Recommended Posts

post-9365-0-41214700-1448669364_thumb.pn post-9365-0-30858000-1448669365_thumb.jp post-9365-0-12800000-1448669366_thumb.jp post-9365-0-98525500-1448669366_thumb.jp

 

Prototyp PSA Peugeot Citroën, který 2. října 2015 absolvoval premiérovou jízdu ve Francii, kdy ujel trasu z Paříže do Bordeaux, se nyní vydal přes hranice a absolvoval cestu dlouhou přibližně 3 000 km z Paříže přes Vigo do Madridu.

Prototypu se dostalo vřelého přivítání od španělské místopředsedkyně vlády a mluvčí vlády Sorayi Sáenz de Santamarίa, která prohlásila: „Dnes nemusíme přemýšlet o budoucnosti, protože budoucnost je zde. Než se nadějeme, bude toto vozidlo běžným dopravním prostředkem na našich silnicích.“

Na zpáteční cestě projel prototyp města Perpignan, Marseille a Lyon a odtud zamířil do technického centra skupiny ve Vélizy v pařížském regionu.

Vůz projel schválené úseky trasy zcela v automatickém režimu, bez zásahu řidiče. Vůz sám upravoval svou rychlost a přejíždění z pruhu do pruhu, přičemž se přizpůsoboval ostatním vozidlům v provozu, povolené rychlosti a stavu infrastruktury.

Skupina PSA je prvním výrobcem automobilů, který v červenci 2015 získal příslušné povolení k provádění zkoušek v provozu ve Francii. Čtyři prototypy skupiny mají doposud za sebou více než 10 000 testovacích kilometrů. V roce 2016 bude mít PSA k dispozici přibližně patnáct prototypů. Díky rozšíření povolení do Španělska mohou týmy výzkumu a vývoje vyvíjet funkce vozů s automatickým řízením i mimo francouzskou silniční síť.

 

Ředitel po výzkum a vývoj skupiny PSA Peugeot Citroën Gilles Le Borgne tuto cestu okomentoval: „Jsem hrdý, že tento vůz s automatickým řízením, který vyvinuly naše týmy v technických centrech pařížského regionu, v Evropě překročil hranice. Tato cesta přes Španělsko je výsledkem úzké spolupráce naší skupiny s Galicijským institutem pro výzkum automobilových technologií (CTAG), která se zaměřuje zejména na otázky rozhraní „člověk-stroj“ při řízení v automatickém režimu. Tato technologická výzva je zásadním krokem přispívajícím k mobilitě budoucnosti.“

 

Videa: Cesta k vozu s automatickým řízením –  Paris-Bordeaux  –  Vigo-Madrid

Grafika: Auto s automatickým řízením skupiny PSA Peugeot Citroën

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...