Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

sjeté přední gumy


soundlovers

Recommended Posts

zdravím všechny, mám problém :

auto partner 97 1.4

 

přední gumy se sjiždějí na vnější straně tak od kraje gumy cca 2-3 cm na obou kolech....gumy byly nové z 5/2014...tehdy v 2014 se delala go nápravy-tlumiče, horní uložení, všechny 4 čepy, ramena....již tehdy se zdálo že auto při jízdě hučí, hučení se zvyšuje do zatáčky v pravo i levo...hučí i při rovné jízdě ale ne moc...hučení nemá vliv na gumy zkusil jsem si pujcit jiné na test...

2014 geoska ok viz příloha

2015 geoska - sbíhavost v norme nic jiného tam nejde nastavit   sbíhavost se za rok nezmenila z limitu

 

zdá se že auto lehce plave a při určité zatáčce s ruzne naklonenými rameny v nápravě lupne ale jen jednou - jakoby neco nasponovaného...

byl jsem i na STK at mi to prohlídnou a nic nezjistili jen říkal že je malinka vule na spodním čepu ramene ale neví zda v čepu samotném nebo v ulozeni čepu do těhlice, jinak dle technika vše ok....

 

kde mám hledat příčinu sjízdení pneu a hučení? Ložiska jsou ok....hučení odpovídá žraní okraje gum-když jedu po asfaltu protihlukovém tak to hučení uplně prestane takže vylučuji ložiska-neco je s nastavením kola ale co?

poradíte? hučení i žraní gum je hned od GO spodku....díky moc

post-1034-0-08269300-1447607666_thumb.jp

post-1034-0-40969200-1447607694_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty výsledky té geometrie jsou jeden 2014 a druhý 2015 ? Protože podle mě jsou na každém tom obrázku jiné hodnoty. A ten první má i napsáno že jedna nebo více hodnot je mimo toleranci. Nejsem teda fachman přes geometrii ale myslím si že auto nejde úplně v ose myslím si že mu zadek malinko utíká na levou stranu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

naprosté diletanství ,kdo to dělal ....?

geozadek nemá cenu řešit u torzek....

 

už při první geometrii ti měli sami říct na koze  ,aby si prohodil zadní kola za přední a otočit na ráfku gumy.

Tomu,kdo tohle nastavil,tak k úhradě gumy a novou geometrii.

 

To je Partner 97´ ,konstrukčně stará náprava .To se dá nastavit podle rovnýho dřeva a provázku....sice ne na tisíciny mm...ale toto....? Spodový čep 3prst -má přesně daný místa -3 díry ,co jsem se díval do katalogu nd ...psí kosti nemají kam uhnout,kam se hýbat.Tlumiče misky , mají svou polohu. Silenbloky ramen ,svoje pozice tovární .Vše vyfrezované vyvrtané navždycky...

Tk vidí nový zánovní čepy ,jim se to nehýbe,tam nemají námitek.Zpravidla řeknou pravý čep.výtlukový....že ..evergreen.

Mě se to jeví čepy řízení ,odtáhlé do sebe ,na trubce řízení( závit závit a půl navíc) .

(Na nastavení hodnot jsou tabulky....)

 

štěstí,že si to nehodil dosud někde v klesání v zatáčce  ,kde to není vyvážené ,přes střechu,to je životu nebezpečné.

Upraveno uživatelem myšut
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myšut

 

co píšeš je hezká teorie--dnes koupíš i díly, co se vyrábějí snad někde v džungli na stromě s pilníkem v ruce :)

 

už kdysi na 205 pežo jsem měl v ruce př. rameno, kde vůbec neseděly rozteče silent. a upevňovacích otvorů včetně kuláku  :mrk 

 

když to hučí a žere gumy až od té GO spodku, tak není nad čím uvažovat :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky se mi stalo výjimečně ,že něco nesedělo...ale tak to vrátím a nechám si dát druhý protikusem,dokud to nesedí.

 

O tom ,to ale není ,tohle je o sjetých gumách a geošce .

 

Mě zaráží jiná skutečnost - člověk příjde na kozu ,dostane za 15 min papír ,že má špatnou GEO a NIC se neděje. 

Tak když je to auto na koze ,tak hned seřídit do optima, proměřit ,podívat ...řešit ..Prohodit gumy a minimalizovat opotřebení . Jak jsem pochopil,nic z toho se nestalo .Proč...????

uvažovat nad ničem není ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

-před opravou nic nehučelo

 

v roce 2014 GO předku:

-tlumiče sachs

-horní uložení-gumy+ložiska Febi

-ramena, čepy řízení, kulový čepy vše Meyle

-tyčky stabilizátoru Meyle, uloření-gumy stabilizátoru

-nové letní gumy -

po roce:

zadní jsou ok-vzorek sjetý rovnoměrně, přední jsou sjeté na obou stranách po vnějšku cca 2-3 cm  od kraje gumy, na vnějším kraji gumy je vzorek mnohem menší než na vnitřním okraji...navíc to hučí....nehučí ložiska, to by nepřestalo hučet na asfaltu u Prostějova, kde je protihlukový povrch, tam když jedu tak ten hukot zmize-jinak po jiných silnicích to hučí jako např zimní gumy nebo podobný hukot je od gum nákladáků

 

dále:

-auto nebylo bourané

-sbíhavost je dle geometrie správná, jedine že se změní nějakým napnutím něčeho

-geoška 2014 Prostejov

-geoška 2015 NJ

je ale videt že jediná nastatovací hodnota u tohoto auta je po roce v normálu.....tak proc se sjizdi?????

-když na geošce zmerí že sbíhavost je ok tak co mají nastavovat?? Taky hleděli na ty gumy a čuměli ....

zároven ale v náprave neco lupne pri určité zatáčce..je to jen lupnutí neco jako by neco bylo našponované a pak se to vráti do puvosdní polohy

 

na STK mi řekli že je vše nové a ok, jen malinká vule na kulovém čepu, ale nezjistili zda v čepu nebo v ulození čepu do tehlice to muze být to lupnutí, pkud je to volné nebo vymlácené...

 

kde tedy bych měl hledat problém?

nebo je tu nekdo kdo by do toho šel a prověřil to - dojedu 

díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle mě taky docela zajímá, mám taky přední kola na vnějších stranách sjetý, Partner r.v. 2002, měnil jsem ramena, přední pružiny včetně uložení, stabilizační tyčky a čepy řízení, obojí Meyle, poté jsem jel na geo, dle výsledků vše o.k. Ale po 2 letech pneu sjetý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl Partnera 1,9D rok 99 - koupený nový v ČR, první gumy na autě z výroby (Michelin) se obě přední sjeli z vnějších stran. Po výměně pneumatik se to už nikdy neopakovalo a sjížděli se rovnoměrně. Nezjistili jsme proč se to tak stalo. Odjeli jsme na něm 220tis km než šel do světa.

Upraveno uživatelem Charlie 607
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otec ma partnera 1.8d 1998.take se mu sjizdely na vnejsku.take jsme udelali vymenu vseho a geo a co a nic :-).

Pote jsme se sjetyma pneu jeli na STK(nove byly v kufru) a rikame udelejte s tim neco at se to nesjizdi dle techto starych pneu.

Upravili geo(uz nevim jak) a od te doby mame pokoj a i otec rikal ze to aito se potom zaclo chovat jinak.tot nas pribeh

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

díky za reakce odpovídám:

-gumy nelze obrátit na disku montuji se označenou stranou ven :)

-pokud zmenim na geosce sbíhavost proti udajum výrobce ....vždyt dle geometrie je sbihavost v pořádku, chyba bude jinde přece ne??? pokud to tedy nechám upravit co se zmení???

 

nemuze být vada v převodce řízení?

proc na STK nezjsitili duvod toho lupnutí?

rozdelám to a zjistím zda nejaký čep není volný - ve složeném stavu muze pusobit pnutí ....

 

má nekdo jeste nejaký nápad?

 

diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby byla chyba v převodce řízení tak to na STK poznal byla by někde vůle. To co píšeš že v tom někde lupne to mi dělalo taky po výměně horního uložení asi si to do sebe nesedlo tak jako když to skládali ve fabrice. Geometrii mi dělá kamarád jen trubkovým přípravkem a rozpůlenou šuplerou a nikdy jsem neměl problém se sjížděním pneu nebo s plaváním auta jako takového.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...