MATTESS00

MATTESSův Žralok

49 posts in this topic

Představím Vám svého Lva, abych se zde trochu uvedl

 

Ikdyž jsem si na Fabii za těch 7 let nemohl stěžovat co se spolehlivosti týče, s jízdními výkony už jsem tak spokojený nebyl. To, co stačilo, už nedostačovalo. Na motání kolem komína v jedné osobě se to nějak dalo, ale jet na výlet už taková pohoda nebyla. Člověk se namlsá a chce více. Loni v létě jsem si začal pohrávat s myšlenkou Fabii prodat a pořídit něco živějšího a o něco většího. Přes zimu jsem začal vybírat, pročítat různé testy, recenze, sbírat informace. Oblast výběru se skládala z koncernů PSA nebo VW group. Mezi kandidáty se dostaly Peugeot 308 SW a 3008. U 3008ky se mi líbila vyšší stavba a možnost vyjet na nějakou polní cestu. Jenže jsem zjistil, že světlá výška se od 308ky liší jen 2cm. Nakonec jsem se rozhodnul pro třistaosmičku. Pokud má auto jet a ne moc papat, tak motor 2,0 HDi. Což se později ukázalo docela omezující ve výběru kandidátů. Prostě dvoulitra najít je jak hledat jehlu v kupce sena. Naprostá většina je 1,6 HDi. Zkontaktoval jsem po letech i člověka, od kterého jsem kdysi kupoval ZXo. Ten to s dvoulitrem taky viděl bledě.
První kandidát byl z roku 2010, čili před faceliftem. No, raději bych po faceliftu, ale měl pěkný nájezd 80t km (ověřeno dle VIN). Na místě mi zarazila koroze přední kapoty (lem) a u zadního okna, které se otevíralo samostatně. Korunu tomu nasadilo podivné chování spojky – klouzala. Tak raději pryč o toho.
Druhý vypadal dle popisu zajímavěji. Lepší výbava, rv 2011 a ne moc obvyklý světlý interier. I přes  drobné šrámy z provozu (lakované nárazníky) po třech hodinách prohlížený a přemýšlení putoval domů.
Popis:
Peugeot 308 SW 2,0 HDi Premium
výroba 4/2011, najeto při koupi 142700km
úroveň výbavy dle Peugeot STŘEDNÍ  VYSOKÁ (tohle členění mi pobavilo)
barva šedá shark (proto ten Žralok)
6x airbag, ABS, ASR, ESP, alukola 16“, stavitelný volant, dvouzónová klima, vyhřívaná přední sedadla, el. okna, centrální zamykání, el. sklopná zrcátka, vnitřní samostmívací, přídavné topení (neplést s nezávislým), ovládání u volantu, tempomat + omezovač rychlosti, 3D navigace + harddisk, telefon, USB, dešťový senzor…..
Strohá data:
Objem motoru: 1997 cm3
Vrtání x zdvih: 85 x 88 mm
Max. výkon: 110 kW (3750 ot/min)
Max. toč. moment: 340 Nm (2000 ot/min)
Délka x šířka x výška: 4500 x 1815 x 1555 mm
Rozvor: 2708 mm
Pohotovostní hmotnost: 1660 kg
Max. rychlost: 205 km/h

První, co následovalo hned po koupi, bylo odstranění loga prodejce a označení na zádi. Na fotkách již bez označení. Naopak jsem vylepil na zadní okno logo Peugeot clubu :D
Pak bylo třeba přenastavit světla. Stále svítila hlavní světla a denní LED samotná nesvítila. Nastavení v setupu v autě nepomohlo, muselo se nastavit přes diagnostiku.
Obdobné to bylo se stěrači – pro mě bylo nastavení nesmyslné. Po namačknutí dolů, kdy stěrače jednou setřou, se aktivovalo automatické stírání. Chtěl jsem tuto automatiku na první pozici jako měla Fabia cyklovač. To se podařilo a přijde mi to tak logičtější.
Do předních blinkrů šly diademy. Do zadních patic nepasují.
672znq.jpgjj8p35.jpg2n21fo3.jpg

K autu byla zimní kola na plecháčích. Jak letní, tak zimní jsou 16“. Vždy jsem měl letní o palec větší než zimní, tak jsem začal hledat nějaké 17“. Toto auto může mít i 18“, ale 17“ se mi zdají tak akorát. Naskytla se koupě kol z modelu 3008. Kola byla ve slušném stavu se solidním vzorkem pneu, tak jsem je koupil. Před nasazením jsem chtěl vizuálně „zkrášlit“ brzdy, ale nebyl čas. To snad po zimě.
2ib0sj5.jpg2e5jt02.jpg

Na původní hliníky přijdou zimní pneu a tak před přezutím jsem je pořádně očistil.
bdmou8.jpg

Na cestě na dovču jsme potkali další šelmu. Vedle ní a ještě kousek dál od objektivu vypadá 308-ka o dost menší. V reálu to takový rozdíl nebyl.
2uze2wl.jpg

Tak parkují s manželky 206kou bok po boku
6r61vo.jpg

Od koupě mám najeto nějakých 10tis. km. Průměrná spotřeba se pohybuje mezi 5,5 až 5,7 l/100km.  Oceňuju pohodu a klid při jízdě, na dálnici při tachometrových 140 km/h si motor ševelí nějakých 2600 ot/min. Zrychlení je také slušné a ani při obsazení čtyřmi dospělými osobami nebylo znát vadnutí. Líbí se mi zadní samostatná sedadla, světlý interiér je velice útulný a veselý. Co mi vadí, je poměrně velký poloměr otáčení (což stěžuje manévrování), jedna couvačka taky není nic moc. A nemožnost uklidit drobnosti pod podlahu zavazadlového prostoru.

 

Vyměnil jsem dosluhující stěrače za Bosch Aerotwin, tak je zase vidět za deště na cestu. Jsem zvědav, kolik vydrží

 

Poslední říjnový víkend jsem 308mu konečně umyl a navoskoval. A zkusil průhled
25upr0l.jpg

Zimáky v původním vzhledu a nově
syb9l2.jpg

Postupně budu přidávat zážitky ze společného života  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moc pěkně sepsané. :super Auto vypadá skvěle. Hlavně ten interiér se mi líbí. Tak ať dělá žralok radost i nadále. :papa

:xvul Mohl by jsi mi prosím prozradit rozměry toho stání pro lvy? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

do zadnich urcite pasuji jen musis hledat se spravnou pozici tech vystupku

oranzove zarovky maji taky 2 ruzne patice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pěkná, pěkná, obzvlášť na těch 17kách, ty sedadla mohly byt tmavší, ale když není člověk moc velký prase, tak to jde (ve 306ce jsem měl světlý potahy, takže vím vo čem mluvím) a HLAVNĚ je to dvoulitr, takže za mě :super, tak ať ti dělá jenom radost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za reakce. Zatím jsem s autem spokojen a doufám, že dlouho ještě budu.

radim.1008: stání je široké 5,5m (od zdi ke sloupům), dlouhé 6m (délka střechy), nejmenší výška tuším 2m. Za 206-ku se vešlo ještě kryté sezení. Umístění mezi garáž a plot bylo z hlediska prostoru na dvoře a chránění nejlepší možné. K ideálu by bylo dobré tak půl metru šířky navíc. Ale když oba zacouváme, jako na fotce, máme místa dost.

Havlicek.Lukas: tehdy do Rapida jsem je dostal ač výstupky neseděly přesně. Tady mi přišlo, že bych musel použít větší násilí, tak jsem vrátil původní. Vzadu stejně nejsou moc zřetelné. Možná se o to pokusím časem ;)

vozzyn: Ještě jsem zvažoval 18", ale ty 17" jsou takový kompromis. Ano, opticky to auto pozvedlo. Zato teď zpět na 16" zimních mi to přijde divné :D

Chce to trochu opatrnosti s těmi sedadly a kufrem, to ano. Ale pocitově se tam cítím dobře, když je interiér světlý. Dvoulitr jsem prostě chtěl, tak jsem čekal.

Edited by MATTESS00

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moc pěkná. Přeji hodně kilometrů bez nehody a plno příjemných zážitků.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj,pekny auto,peknej vnitrek,tak preju hodne pohodovych km bez nehod :super

 

 

 

odeslano z Lumie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Děkuji všem za povzbudivé komentáře. Přes zimu se asi nic s autem dělat nebude, na jaře snad vzhledově zkulturním brzdy

Share this post


Link to post
Share on other sites

cau, prosim te, mohl bys mi prozradit jak jsi to udelal s temi steraci?

Taky to u 307SW mam tak ze smerem dolu aktivuju automaticky sterace, coz me celkem rozciluje...

Da se to nastavit pres diagnostiku?

Diky :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hodně šťastných kilometrů a jak mě 308 moc neoslovuje, tak na páté fotce vypadá fakt skvěle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thorr001: ano, nastavení bylo diagnostikou.

Almanil: díky, vzhledu pomohla i kola a určitý úhel focení

Share this post


Link to post
Share on other sites

Včera vyměněn poškozený kryt pod motorem, původem z DS4 a za pakatel oproti ceně nového originálního dílu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Docela mě zaujali fotky s popisem zimáků "před a po"....jak jsi udělal z plecháčů litý kola? Na to se prodává nějaký leštidlo nebo speciální brusná pasta?  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ty máš tedy teď stěrače dolu jednou setření a nahoru máš automat?? toto jsem měl na 307 a bylo to lepší jak teď dolu automat a nahoru cyklovač. Nebo jsi automat vyřadil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tady asi ani klasický cyklovač není (?). Jak píšeš - dolů jednou setře, první poloha nahoru automatika. Nastavení přes diagnostiku

Edited by MATTESS00

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.