Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Problém s ABS


JakobR

Recommended Posts

Zdravím od léta řeším závadu s ABS. Při nastartování se rozsvítí kontrola brzd a ABS, na displeji se objev ABS fault a Brake fault. Diagnostika ukázala závadu na recirkulačním čerpadle ABS zkrat B- chyba stálá, po smazání chyby stačilo trošku zabrzdit a ihned se objevila stejná chyba a ABS opravdu nefunguje. Zjišťoval jsem podrobnosti ohledně závady, dnes jsem vyměnil recirkulační čerpadlo (tzv. kostka), provedl výměnu brzdové kapaliny, odvzdušnil brzdy. Při zkoušce brzd jsem zjistil, že pedál má delší chod než před výměnou a po maximálním stlačení se pedál propadá pomalu až na podlahu. Do soustavy jsem natlačil pouze 0,5l kapaliny což je dle manuálu málo. Je zapotřebí vymazat chybu přes diagnostiku, než se začne s výměnou kapaliny? Pozítří provedu další odvzdušnění, které jak doufám, vše vyřeší. Pokud ne, kde by mohla být chyba??

Upraveno uživatelem JakobR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

musis odvzdusnit pomocou  diagnostiky aby sa v  kocke otvorili ventili do okruhu ABS kedy ma a tak ale postup ti neviem povedat  alebo viackrat odvzdusnit ale nie na raz odvzdusnit pojazdit snazit sa aktivovat abs a zase odvzdusnit

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten postup je opravdu složitý, byl jsem u toho před týdnem.

Připojit diagnostiku, která ti řekne postup:

- Nejprve odvzušnit normálně

- pak předat řízení diagnostice, která si zapíná čerpadlo a ventily a káže ti, který odvzdušňovák povolit

- a nakonec ještě jednou normálně.

 

Buďto navštiv odborníka, nebo přijeď sem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 roky později...

Mne ABS  nešlo  kôli  tomu že  cez spoj od výfuku islo teplo priamo na káble abs ktoré idú vzadu popri rezerve,  keďže som  nemal diagnostiku,objavil som ľahký spôsob. zodvihol som koleso aby sa dalo točiť a dal ručnú brzdu  len minimalny potrebný zdvih aby ukázalo kontrolku ručnej brzdy na budíkoch. A točil som zadným kolesom.  Ak bol abs snímače  a elektrika k nemu ok tak začalo pipat po pár otáčkach rukou ,to isté sa stane keď sa chceš pohnúť s autom a zabudneš ručnú brzdu. Takto sa dajú ľahko skontrolovať  všetky 4 kolesa,  stačí    zdvihák od auta a kamoš čo zdvihne ručnú 

 

Káble som prespajkoval, boli zhrdzavene vnútri bužírky pri rezerve

 

Keď som menil snímač  , a mal som inú koncovku ,novší typ tak som ju trocha upravil a bolo to elektricky ok

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ak som mal problém s Peugeotom 307  ,vždy som riešil všetky kostry na karosériu v motor. Priestore  aj tú pri lavej nohe sofera . Pod tlmením na zemi ,  a spoje na abs   , vlhkosti  v konektre abs ,Často to robilo nesuvisiace ine problémy.    

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

taky řeším zřejmě stejný problém u 307 1.6 benzin,  kdy diag píše : Recirkulační čerpadlo ABS/ASR elektrická závada.

V autě bliká stopka a samozřejmě hláška ABS fault a brake fault........

Kde může být chyba ? Je v háji jednotka ABS ??

Díky za pomoc 🙂

Pavel.

Upraveno uživatelem pavel104
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, pavel104 napsal:

Je v háji jednotka ABS ??

Nutně to nemusí být jednotkou , začni kontrolou pojistek MF2 a MF3 pod BSM , někdy bývá špatný relé napájení ABS (nemusí tam být , ale u některých aut se dodávalo na svolávačku) , pak můžou být shnilý kabely k jednotce nebo zatečená voda ve štekru a nakonec vadná jednotka ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při testu jednotky přes diag. všechny el. mag. ventily cvakají. Ale pokud dám test recirkulačního čerpadla tak test proběhne, ale je ticho.......Jednotka nic nedělá..

Je tedy možné že je špatné čerpadlo v jednotce ?

Kdyby náhodou někdo měl, potřebuji jednotku Bosch č. 96 505 767 80

Díky.

jo to hlavní relé napájení je měněné

Upraveno uživatelem pavel104
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když nebudeš mít napájení čerpadla , co myslíš , že ti to čerpadlo udělá ? Nic . Já jenom , aby ses nedivil , až dam dáš jinou kostku ABS a ono to bude to samý . Nejdřív zkontroluj to , co jsem ti napsal a pak sháněj jednotku , jestli bude napájení o.k.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ak by pomohli tieto dva typy. 

ja som po rokoch našiel fatálnu vec, vzduchový filter - celú buxu niekto vyberal a potom založil tak že podobral káble. zhora to vyzeralo ako originál, všetko ok. 

tieto káble sa tam treli s prachom, plus voda a začalo to hniť, zelená meď ma privítala keď som v zúfalstve rozoberal už všetko. 

 

2.

vymazanie chyby bez počítača. 

ukazovalo antipolution fail

chyba bola vo ventile  odsávania benzin pár z nádrže.  pod pravým predným blatníkom. vymenil som solenoid, bol hrdzavý ( netočte s ním, nedá sa v krútiť, nemá závit dotrháte cievku.  nedá sa to už nové kúpiť od 2020 sa už  končí výroba viacerých dielov 307) 

((a naozaj netankujte benzín do plna na max, 4  vypnutia pištole je to v manuále

raz cvakne a dosť. lebo uhlíkový filter zostáva a nemení sa, možno preto niekdedy trhajú peugeoty pri rozjazde keď sú studené, ktovie ja som tankoval furt na totoal max aby som platil okrúhle číslo. 

a tiež som menil olej pri odporúčaných 30000 tis a tým som si zničil motor pri 120 tis aj keď som dával 5w30)) 

..... 

keď som chybu na odsávač pár odstránil  nechcela skapať žltá kontrolka motora ani po jazde a 20 tich štartoch.  tak ma napadla liečba šokom. 

pri pomalej jazde som stlačil spojku, vypol úplne kľúč aby skapal motor , nechal som stále zaradenu 2 ku  potom som zapol kľúč na predštart. polohu a pustil som pomaly spojku 

=nakopol som motor ako pri roztlacani auta 

systém dostal šok a nevedel čo sa stalo tak začal asi od nuly prepočítavať všetko. 

za 5 sekúnd kontrolka zmizla a nemusel som ísť platiť za diagnostiku na vymaz. 

mam 1.6 benzín 

na diesloch je to nebezpečné koli preskoceniu rozvod remeňa

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ani na benzíne to nie je príliš bezpečné, mal si jednoducho viacej šťastia ako rozumu. A keby som už z nejakého dôvodu musel nakopnúť motor jazdou, tak radšej na štvorke. Ale najistejšie je vôbec. Kamarátovi na 1,6 benzíne preskočili remeň priamo experti z citroenu pri preprave odťahovkou. Hlavne ak už má niečo nabehané, tak ten remeň môže preskočiť veľmi ľahko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte,

tak jsem tedy zkontroloval všechny pojistky jak mě radil Jarokare. Všechny jsou OK.

Demontnul jsem tedy z kostky ABS, elektrickou část připojil konektor a zkoušel měřit napájení, které jde pře elektroniku přímo do pumpy na ABS.

Po zapnutí klíčů tam jde jen nějakých 5,4 voltů a pumpa nedělá nic........

Když jsem přímo na pumpu zkoušel z baterie 12 voltů, tak normálně funguje.

Teď tedy otázka - může to být tou elektrickou částí?? co je na kostce ABS ??

Pavel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To měříš při testu čerpadla ? Ono se totiž to čerpadlo roztočí až při povelu jednotky , třeba v krizový situaci , v normálním stavu je v klidu a na konektorech bez zátěže může být cokoli . Ale nejspíš bude ta jednotka v háji , když do ní napájení jde ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...