Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Peugeot 301 - zkušenosti z používání


P607Olda

Recommended Posts

V návaznosti na téma z dovolené, http://www.peugeot-club.com/topic/101984-recko-pelopones-2015-2016/

uvedu praktické dojmy a zkušenosti po týdnu a 1000 km jízdy.

Z půjčovny v Řecku jsem obdržel Peugeot 301, 1,6 HDi, najeto 6292 km.

 

Auto svým určením velmi připomíná Peugeot 405 sedan, se kterým jsem jezdil před 20 lety.

Jednoduché, co tam není to se nepokazí. Toto velmi oceňuju, protože už jsem ztratil hodně času i peněz opravami věcí, které na autě nemusely být, např. stmívací zrcátko atd.

Auto je lehké (provozní 1165 kg vč. řidiče), prostorné, má velký kufr.

Pohled do kufru prozradí, že sklopení sedaček bude problém, protože za opěradly jsou výztužné plechy, které zvyšují tuhost karoserie - zřejmě je to nejefektivnější způsob, jak toho dosáhnout. Proto není v plánu verze kombi.

 

Klady:

- výborný motor, po 900 km jsem se dostal na spotřebu 3,9 podle palubního počítače (odpovídá technickým údajům), silný dost v kopcích i na předjíždění. Spotřeba byla dosažena včetně bloudění po městech, couvání a asi 7 x převýšení přes 1000 m - serpentiny.

- jednoduché provedení

 

Zápory:

- největší chybou je umístění displeje teploměru. Je v pravém horním rohu displeje autorádia, tedy hodně nízko u řadicí páky. Písmenka jsou malá. Ale hlavně - sklo je tak silně leštěné, že tam většinou vidíte stehno spolujezdkyně, případně její sukýnku. A když se jí zeptáte na teplotu, tak ona tam vidí kalhoty řidiče. V českých podmínkách, kde námraza či ne je otázkou zcela zásadní, je to zásadní chyba.

- pružiny zvedající kufr jsou dimenzované tak nešikovně, že když otevřete tak na 3/4 a pak se zasunete do kufru (je hluboký), tak po sekundě dostanete kufr za krk. Možnost seřizování tam není, ale asi by šlo vypodložit ty pružiny, aby více zvedaly. Nutno kvitovat, že byly levné, prostě dva ocelové pruty.

- není chladicí box, zřejmě kvůli ceně

- manuální klima zřejmě vyžaduje "zkušeného ošetřovatele", já jsem se z ní už dvakrát nachladil, jednou v Oktávce. Ale to není chyba Peugeotu, ale moje.

- na tachometru je šipka, naznačující kdy se má řadit výše. Tu zřejmě obsluhuje nějaký úředník z Bruselu, protože pokud podle ní zařadíte, tak motor brumlá a nejede. Řešení je snadné, nereagovat na šipku a jet normálně podle svého.

 

Závěr: vzhledem k tomu, že největší chybou je umístění displeje teploměru, zatímco jinak jsem chyby nepozoroval, tak bych auto doporučil.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky trochu přispěju. Už víc než rok jezdím s 1.6 VTi (benzín) a najel jsem zatím nějakých 16.000.

 

To auto má celou řadu větších či menších much. Ale zrovna čitelnost displeje je v pořádku, displej je matný a pokud se v něm přímo neodráží slunce, tak jde číst naprosto bez problému. Je celkem nízko, ale to je otázka zvyku - ze začátku jsem ho hledal, ale po pár týdnech jsem si zvykl. Možná v té půjčovně na displej lepili nějakou ochranou fólii?

 

Co po tom cca roce vadí mě:

- klimatizace - výkon a všechno v pohodě, ale celá ta vzduchotechnika je nějaká neutěsněná - když mám nastaveno, aby foukala na čelní sklo, tak profukuje i výdechy do kabiny (ty se dají zavřít) a na nohy (ty se zavřít nedají), což je občas pěkně protivné. Tohle jsem zatím reklamovat nezkoušel.

- skřípání ventilátoru - když je klimatizace zapnutá (u mě pořád), tak ten větrák odporně skřípe takovým strašně vysokým tónem. Zkoušel jsem to reklamovat, řekli mi, že to vyčistili, ale během minuty to začalo zase skřípat. Zkusil jsem jiný servis a tam mi tvrdili, že nic neslyší a že "nějaký váš pocit, že něco slyšíte" reklamovat nemůžou. Zvláštní zkušenost, já tam sedím a slyším to a on tam sedí a tvrdí, že kromě motoru neslyší nic. Chystám se časem v reklamacích pokračovat.

- dvakrát se mi stalo, že se zaseklo rádio. Přestalo hrát a nešlo ani vypnout. Když jsem vytáhl klíček, tak pořád svítilo. Svítilo i druhý den a pomohlo až vytáhnout pojistku. Po druhé jsem jim to chtěl dát do servisu, jestli nezjistí, čím to je, ale měli čas až za týden a já nechtěl riskovat, jestli baterka tak dlouho se zapnutým rádiem vydrží.

- cukání motoru a jiné na fóru popsané problémy. Tohle nikdo neumí vyyřešit a vždycky mě odbudou s tím, že na diagnostice nic není. Ale abych byl fér, za těch 16.000 se mi to stalo asi třikrát a vždycky pomohlo vypnout a zapnout motor. Takže já doufám, že to třeba časem vyřeší nějaký softwarový update a zatím to neřeším.

 

A co mě naopak stále těší:

- to auto je neskutečně pohodlné

- trochu vyšší podvozek - tohle by mě nikdy nenapadlo, ale na dovolené a podobně se opravdu užije, a oproti jiným (dražším) peugeotům s nižším podvozkem a obrovskými převisy je to zatraceně velký rozdíl

- motor - ten je prostě bombovej. Jede jak z praku, má charakter a je radost s ním jezdit (i přes vyšší hlučnost).

- celkově to auto hezky vypadá

 

Závěr: kdybych se rozhodoval znovu, tak bych asi šel zase do 301. Za ty peníze (240k za 1.6 VTi active) je to opravdu kus auta. Ale za ceníkovou cenu (s barvou tuším něco přes 280) bych hodně váhal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...