Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Spotřeba oleje


rberka

Recommended Posts

Dobrý den,

mám dotaz k Peugeot 308 SW k motoru 1.6THP 150 koni. Auto má dost vysokou spotřebu oleje,dolévám asi 1 litr na 2500 km. Nikde nic nevytéká,to jsem zkontroloval jako první,spíš mi přijde že to ten olej žere. Auto jede krasně,jiný problém s tím nepociťuji,jen to dolévání. Tak se chci zeptat jestli tam nemůže být nějaká závažnější chyba,nebo jestli to je normální.

Děkuji za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamošovi to na Superbu 1.8 TSI r.v. 2009 dělalo něco podobnýho. Vyřešil to novou sadou pístních kroužků.

Tak to vypadá,že máš pravdu,po víkendu zkusím ještě autorizák,ale dva servisy mi potvrdili,že to budou pístní kroužky,ne li víc. Akorát mě zarazila cena opravy,nejméně deset tisíc,nemám tedy zkušenosti,ale zdá se mi to dost. No uvidíme,ale teď mám strach s tím jezdit,aby to nebylo ještě horší

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyměnit pístní kroužky znamená kompletní rozborku motoru, nové těsnění pod hlavu,olej atd....nejvíc je na tom práce...!!!

Kolik máš na tom tvém najeto a kolik měsíčně ca.najedeš...?? Jestli to má vůbec cenu......bych radši dolejval olej... :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

než se začnou měnit pístní kroužky, provede se tlaková (kompresní) zkouška, která nutnost výměny potvrdí, nebo vyvrátí...,jak výše psáno, výměna pístních kroužků není výměna elektropojistky :bojim

 

ještě jednou--zjisti, jakou spotřebu oleje mají ostatní majitelé těchto motorů (jsou i v jiných modelech PSA) a až pak něco konej  :myslim 

 

pokud najedeš obvyklých cca 15-20 tisíc kilometrů ročně--NEŘEŠ TO a dolívej ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyměnit pístní kroužky znamená kompletní rozborku motoru, nové těsnění pod hlavu,olej atd....nejvíc je na tom práce...!!!

Kolik máš na tom tvém najeto a kolik měsíčně ca.najedeš...?? Jestli to má vůbec cenu......bych radši dolejval olej... :myslim

Auto má najeto jen 140000 km,je to 6 let staré auto,tak sem se divil. Jinak já najedu tak tisícovku měsíčně,takže to dolévání je to nejmenší,ale jde mi spíš o to,abych díky tomu neodrovnal jiný části motoru a třeba katalizátor,aby ta oprava pak nebyla mnohem drastičtější  :bojim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

než se začnou měnit pístní kroužky, provede se tlaková (kompresní) zkouška, která nutnost výměny potvrdí, nebo vyvrátí...,jak výše psáno, výměna pístních kroužků není výměna elektropojistky :bojim

 

ještě jednou--zjisti, jakou spotřebu oleje mají ostatní majitelé těchto motorů (jsou i v jiných modelech PSA) a až pak něco konej  :myslim

 

pokud najedeš obvyklých cca 15-20 tisíc kilometrů ročně--NEŘEŠ TO a dolívej ;)

Ještě zkusím tady na fóru zjistit,kolik papá ostatním a zeptám se přímo v Peugeotu jaký s tím mají zkušenosti,dá se s nimi pěkně domluvit,tak pak uvidím.do takhle náročné opravy se mi nechce dávat auto,ale jak sem psal výše,mám strach,aby to pak nebylo ještě horší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechal bych udělat kompresní zkoušku, jak píše ozzy56, ta spotřeba oleje není normální a zlepšovat se to asi nebude, ale výměna pístních kroužků u staršího motoru je riziko, válcové vložky mají už nějakou ovalitu a pokud to neudělá odborník, který ví co a jak, tak to může být ještě horší než teď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě mi někdo poradil,než se začne rozebírat celý motor,udělat výměnu oleje a dát tam hustější olej,já dávám total 5w30,tak prý zkusit 5w40,ale mám z toho obavy,protože v servisce mám ten který dávám. A nebo do oleje nalít nějaký speciální utěsňovač,prý by to mohl utěsnit. Z toho ale mám ještě větší obavy,nevím co by na to řeklo turbo. Tak nevím,jestli by tohle moli být řešení?? Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hustější olej je kravina,další kokotina ,,utěsňovač,, motoru...stačí si to vygooglovat a uvidíš co se objeví...všechny obsahují chlor,kterej motor zkoroduje.Sice nachvilku ti to utěsní,ale zničíš si to komplet...třeba mi to někdo vyvrátí.

Upraveno uživatelem John_Ice
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skus ten vyplachovač. Možno sú iba krúžky prilepené karbónom a mohli by povoliť.

A co je to ten vyplachovač,kde to seženu a hlavně jak se to používá?? Nikdy jsem o tom neslyšel,ani mi o tom žádný servisák neříkal,ale pokud to motor nemůže uškodit,proč to nezkusit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co je to ten vyplachovač,kde to seženu a hlavně jak se to používá?? Nikdy jsem o tom neslyšel,ani mi o tom žádný servisák neříkal,ale pokud to motor nemůže uškodit,proč to nezkusit

no maj ho určitě v peugeotu teda aspoň v Kolíně ho měli. Jinak si to dej do vyhledávače a tady se to i řešilo.

Jinak servisák není nic jinýho než člověk, kterej umí opravovat auta a někdy pokus omyl, ale nikdy ti nemůže na 100% říct co je dobré pro motor nebo ne, když nebude mít doma výzkumám, kde bude zkoušet lít do motoru ,,sračky,, a pozorovat co se děje.

Je to jako třeba z automatem...x lidí řekne neměnit olej,je doživotní a co si pod pojmem doživotní přestavuješ?až se ti posere automat?a x lidí ti řekne vyměnit, protože každej olej degraduje po používání či po x letech a ztrácí své schopnosti. Ha a co si vybereš?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...