Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Škubaní motoru při regeneraci fap


mikysedliste

Recommended Posts

Ahoj vím že na téma o fap je tu plno vláken ale ani jedno neřeší můj problém, regenerace v mej 407 2.0 hdi probíhá cca každejch 500 km. Auto při regeneraci vždycky lehce pocukávalo ale při posledních 2 regeneracích se s autem už skoro nedalo ject, dusí se houpou otáčky nejde za plynem prostě škube jako blázen a musím se snažit držet otáčky nad 2500 po cca 10 min je regenerace hotová a pak auto jede zas jako fik. Koukal sem na podtlakový hadičky a ty sou v poho, diagnostika je samozřejmě taky bez závad, pokud regenerace probíhá mimo město tak auto jednoduše držím ve vysokejch otáčkách a je to v pohodě, ale když se mi zapne ve městě tak je to pak peklo. Nějaký rady na co se zaměřit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem to samé. Teď už škube téměř neznatelně, ale ten zbytek bude asi vůle na setrvačníku. 90% toho škubání u mne dělal nedovřený EGR ventil. Ten jsem dal jiný a je klid. A mělo to ještě jeden symptom. Někdy, když jsem pozvolna zrychloval, tak jako by někdy na začátku na 1/2 vteřiny vynechalo turbo. Po výměně EGR je to jak jsem psal. Výpadek výkonu již nikdya to škubání, když jedu mimo město, tak to ani nezaregistruju. Předtím - stejně jak jsi psal ty, defakto se s tím nedalo jet. Musel jsem jet třeba na 4ku 90km/h, aby to škubání bylo jakž takž snesitelné.

 

A radil bych neotálet, protože pokud to máš stejné jako já, tak nejen, že to dělá zle - převodovka+silenbloky, ale se ti zasírá FAP, protože se není schopen dobře vypálit. Ten pootevřený EGR totiž narušuje ten proces spalování (zschlazuje a někdy to ani nehoří, protože ta směs tam ve válcích je špatná). 

 

Na diagnostice bylo všechno ok, ale fyzicky, když jsem EGR sundal (ve vypnuté poloze má být zavřený) a foukl do něj (samozřejmě ne pusou :D), chodilo to vesel skrze něj a diagnostika ukazovala, že je přitom zavřený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, skubalo to jen pri regeneraci a sem tam pokud jsi si zvolna a zlehka rozjizdel (na dvojku a trojku), tak to neekdy jakoby na tu pulvterinu vynechalo a pak zase tahlo jakoby se nic nedelo. Asi by byl rozdil kdyzy ten EGR byl uplne mrtvy a trvale otevreny. Ale jak jsem psal, podle diagnostiky ok, normalne chodil, ale ani v krajni poloze nebyl dovreny. Ten EGR je po zahrati motoru bezne pootevreny a to mnohem vice, nez byl v te "zavrene" poloze u toho vadneho a vubec to nepoznas - nebude skubat. A to proto, ze ridici jednotka s tim pocita a smes namich tak, aby to horelo. Horsi je, kdyz to spocita nejak (podle palivove mapy) a pak je to naruseno tim, ze tam jdou nehorlave plyny - spaliny, se kteryma se v ten moment nepocita.

 

Jinak ano, iniciovat by se EGR mel, ale ja dal novy a iniciaci jsem provedl az 2 mesice po te, a nepoznal jsem rozdil. 

 

Ale ted si vzpominam, u 2,0hdi RHR se musel snad i upgradovat software v ridici jednotce. Zkus oslovit Strakiho, jak je to s tim softwarem.

Upraveno uživatelem HonzaC2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mám stejný problém s cukáním při regeneraci a lehkém plynu, akorát se mi stalo ještě něco horšího. Minulý týden při cestě do Rakouska auto začalo regenerovat, držel jsem  vyšší otáčky ale i po 70 km cukání nepřestalo. Pak jsem potřeboval prudce zrychlit na čtyřku, a při zrychlení auto začalo hrozně dunět a při ubraní plynu bouchat, vyřadil jsem a dojel ke kraji, mlátilo to jako když mi někdo bouchá kladivem do výfuku, rezonovalo do palubky, výfuk se celý třásl, a bouchání postupně přestávalo a během dvou minut zmizelo úplně, ale zůstal dunivý zvuk a cukání zůstalo též. Musel jsem dojet domu,takže jsem zvolil klidné tempo po dálnici a cukání trvalo celých 400 km, někdy víc, někdy méně, dunění okolo 2tisíc taky.

 

Po příjezdu domu šlo auto na zvedák, výfuk byl vyražený z těch silentbloku před fapem a dotýkal se té železné konstrukce pod tím. U vlnovce je spona,ta je trochu rozlezlá a okouřená, každopádně dunění pokračuje i po nasazení držáku zpět do silentbloku. Stojím na mistě, běží normálně a z ničeho nic začne dunět, a zase přestane třeba za 2 minuty. Na diagnostice vše v pořádku, akorát údaj o průměru 5ti posledních regenerací ukazuje 2200km, což je kravina, regeneruje mi to cca po 500km. Otázkou zůstává, co se při tom prudkém přidání stalo že se to stalo. Jestli je fap ucpaný a natlakoval se výfuk a povolilo to přes sponu, fakt netuším. Za každou radu bych byl rád, do servisu to jde v týdnu, ale rád bych se něco dozvěděl zde od Vás. Najeto mám 218 tisíc. Děkuji, nevím jak líp to popsat :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok takže se zaměřím na ten egr když se mi ho podaří vyndat, tak ho zkusím nejdřív vyčistit a když to nebude mít efekt tak dám nový a nebo nechám udělat egr off pokud to teda ničemu nevadí a projdu pak emisema.

 

Kdyz je dole - tudiz je vypnuty, mel by byt zavreny. Pruzina by jej mela zavrit. Je tam takovy otocny mechanismus, tlaceny pruzinou a ten ma dojet az na doraz. Takze vem uriznutou dusi, nandej ji na ten konec EGRu co pujde (ten smere k mezichladici), druhy konec duse zapci a zacni foukat. Kdyz se duse ani nenafoukne, tak je to na prd. Duse se musi nafouknut, ona se sice zase behem chvile vyfoukne, zase tak 100% to netesni, ale s vadnym EGR se ta duse ani nenapne, natoz, aby se ti na ni trochu udelal balon. U meho EGR byl vadny ten nataceci mechanismus, byl jakoby pootoceny - smerem k otevreni, takze proto RJ mela polohu zavreno i kdyz zavreno nebylo. Vycistit jej muzes, ale pokud netesni, je na nic. 

 

A jeste jedna vec, pokud to budes delat sam, priprav se na to, ze spona mezi EGR a chladicem plynu uz ti nepujde nandat zpatky. (Pokud teda nemas sroubovaci, ale to asi mit nebudes.) Tu nacvakavaci sponu rozlouskens sroubovakem a zpatky abys ji dal, bys musel mit specialni kleste. Ale jak pisu, nestoji to za to. Kup novou, uz bude sroubovaci, tu tam das lehce. Bohuzel tato skoro obycejna spona stoji v Peugeotu 400kc  :mrk

Upraveno uživatelem HonzaC2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se nedovira, tak to ze ho odpojis nebude mit vubec zadny vliv.

 

A k cene: To se ti zda 4000kc za takova silena cena? Nerikam, ze jej mas kupovat v Peugeotu. Tam bude odhadem za 10.000kc. Ja teda bych EGR off nedelal, protoze bys priste nemusel projit na emisisch, pokud prode to co se chysta, ze budou pripojovat auto k diagnostice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je za motorem, vice na prave strane, kdyz teda stojis celem k motoru. U P407 bude dost mista a mel by byt v pohode videt. Jdi po stribrne nerez trubce, ktera se napojuje do sani pred rozvetvenim. KDyz to te trubce pujdes dozadu za motor, narazis na nej.

 

Pohled na motor zezadu.

 

A koukam, ze podle foto tam ani neni treba sundavat zadnou sponu, jako u 1,6hdi. Je to vse na sroubech.

post-46669-0-26340400-1440922131_thumb.j

Upraveno uživatelem HonzaC2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Chozeluizskuner

jo 4tis za nějakej sráč. Origo se dá sehnat za nejslušnější cenu za cca 6 tis. EGR off straki cca 1500. Mám EGRoff a je to nejlepší věc co pro motor můžeš udělat. Kdo nepřetěsňoval sání tak neví. Čistil sem ho kartáčkem na zbraně přes hodinu. Oni olejové mlhy se spalinama uměj udělat dobrou sra*ku

 

Omluvám se.. Badisak PSA 1618GZ | ORIGINAL PEUGEOT  4 343Kč

Upraveno uživatelem Chozeluizskuner
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stotožňujem sa s Chozuluizskunerom.EGR je pre motor skaza. Bolo to prvé čo som  kedysi na 306-ke TD,neskôr na 407-čke 2.0hdi odstavil.Kto videl v saní tie  sračky, vie o čom hovorím.Brúsnu pastu v saní motor nepotrebuje.Na oboch,autách som prešiel emisiami v pohode,na 306-ke som mal dymivosť 0,37(technik nechcel veriť vlastným očiam), na 407-čke 0,9 aj s fap off. Kľudne sem môžem hodiť ofotené protokoly.Pred emisnou motor vždy na pár km podržím vo vysokých otáčkach a problém som nikdy nemal.Samozrejme musí byť všetko ostatné v poriadku.

 
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo 4tis za nějakej sráč. Origo se dá sehnat za nejslušnější cenu za cca 6 tis. EGR off straki cca 1500. Mám EGRoff a je to nejlepší věc co pro motor můžeš udělat. Kdo nepřetěsňoval sání tak neví. Čistil sem ho kartáčkem na zbraně přes hodinu. Oni olejové mlhy se spalinama uměj udělat dobrou sra*ku

 

Omluvám se.. Badisak PSA 1618GZ | ORIGINAL PEUGEOT  4 343Kč

 

 

Nejsem trotl ;) , kdyz jsem psal 4000 myslel jsem original. Zde http://citroeny.eu/motor/1706-egr-ventil-pro-motory-20hdi-original-citroen-pro-c4-c4-picasso-c5-c8-jumpy-1618gz-161831-1618s8-eg1039612b1.html

 

 

Jinak k tem EGR a STK. Psal jsem, ze to chteji kontrolovat, zda to neni vyrazene. Na 1,9TD to asi bez rozebrani nepoznaji, ale pokud napichnou OBD a maji na to programa, tak elektronicke vyrazeni zjisti. Ted jsem nekde na foru cetl,mozna to bylo tady, ze jej vyhodili z STK a to proto, ze se nebyli schopni spojit s RJ motoru. Vlastne ani nehodlali merit, ze to je najeke cracknute.

 

Hele, je to kazdeho boj, jde o to, kdo to jak riskne. Mam EGR zapojeny v obou autech a jezdim od odstraneni problemu v 1,6hdi bez problemu. V 1,9D jsem nepoznal rozdil mezi mezi pripojeno a odpojeno. Jo, sajrajt tam jde, neni to ale bruzna pastla ale lepidlo. Souhlasim s tvrzenim, ze EGR je pro motor zlo a co se tyce CO2, zase tak velky efekt to nema.

 

Ale na druhou stranu, toliko okopavany FAP si myslim, ze v te podobe jak je dnes je docela v pohode a svuj prinos ma. Prece jen, kdyz srovnam 1,9D - cerne jako cune a nove motory, ktere maji i po 200.000km zcela cisty vyfuk,tak si myslim, ze to smysl ma a ani ty ceny uz dnes nejsou tak silene.

Upraveno uživatelem HonzaC2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...