Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Škubnutí při zařazení D


JohnBE

Recommended Posts

Zdravím,

 

Zrovna jsem se vrátil z Chorvatska a bohužel mě auto po příjezdu do ČR začalo zlobit. Po přeřazení z P na D mi auto celkem hodně škubne.

 

Dělá to při přeřazení z P na D a za jízdy už je všechno v pohodě. Řadí krásně, i když úplně zastavím a rozjedu se tak v pohodě.

 

Moc jsem to ještě netestoval, jelikož jsem zrovna přijel a otestoval to jen na pár odpočívadlech. Ale co jsem zpozoroval už v Maďarsku bylo, že auto neškublo při zařazení z P na D, ale pá puštění brzdy a pomalém rozjezdu, později už jen při přeřazení z P na D, ale při rozjezdu už v pohodě.

 

Někdo sem tu četl od Milhause, že by to mohl být el.silentblok, ale mám strach, že odchází převodovka.

 

Auto má najeto 160 000 km.Olej měněný v 156 000 km, ale bez filtru, jelikož mi bylo řečeno, že by se musela vyjmout celá převodovka.

 

Nemá někdo zkušenosti co by to mohlo opravdu být ?

 

Předem díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se mi na to dival kamarad automechanik a na prvni pohled ( test ) potvrdil, ze je to silentblok motoru.

 

Rikal ze spodni je v haji a doporucuje vymenit i horni pravy,levy.

 

Ten spodni mi lame hlavu. Nemel jsem to na rampe tak nevim, ktery presne mam koupit. Nasel jsem dva za uplne jine ceny, ktere uplne jinak vypadaji.

 

http://www.granex.cz/autodily/peugeot/508/2.0-hdi-120kw/motor/zaveseni-motoru?tecDocProductId=233445

 

http://aukro.cz/show_item.php?item=5583463299&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=&utm_campaign=Google%20Shopping%20|%20GMC

 

Byl by mi nekdo prosim ochotny rici, ktery znich je ten pravy ? Mam 2.0HDi 120kw automat, klidne napisu VIN do SZ.

 

Dekuji moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Mně se zase občas stane, že při zařazení D nebo R z Nka se ozve někde zespodu auta (těžko ale přesně z místa řidiče lokalizovat zdroj zvuku) taková tlumená rezonance, není to ale zvuk kov na kov, ale spíš takovej měkkej "plastovej" zvuk jako prdnutí :). Tenhle tejden bylo auto v autorizáku s jinejma drobnostma a údajně byl uvolněný nějaký kryt výfuku, kterej upevnili, ale dělá to stále. Není to ovšem při každým zařazení, ale jen semtam. Najeto cca 155 tis. km, olej zatím neměněn, ale je to v dohledný době v plánu. Nesetkal se s tím už někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Agrafik napsal:

Neporadím, ale zeptám se proč řadíš "N"? , to jsem tam měl snad 2x za několik let.

Jak psal Martin__, když je mezi R a D to N, tak vždycky musíš na R nebo D řadit z N. Myslím, že to nebylo tak těžký pochopit. :myslim

Upraveno uživatelem Hodo65
překlep
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když myslíš, že ti tam převodovka z parkovací polohy řadí zpátečku, pak hned neutrál a nakonec jízdu dopředu. A když z D parkuješ auto, tak zase neutrál, zpátečku a nakonec parkování. Nebo, že bych to předtím napsal nesrozumitelně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to s cca 150 tisíci km koupil a výměnu určitě budu v dohledný době nechávat dělat, jak jsem psal. Nejsem si ale jistej, zda to bude jen olejem, protože auto přítelkyně (508, 2,0 HDI, 120 kW), který jsem kupoval o měsíc později s obdobným nájezdem, nic podobnýho nedělá a dle servisky (oboje kupováno v ČR, autorizák) se tam olej v AT určitě taky neměnil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otázka, jestli je to porovnatelné. U GT se předpokládá jiný styl jízdy a přenosová schopnost převodovky je na hraně max. toč. momentu motoru. :) A pokud to nedělá nic jiného. Neškube, nekope, nepřehřívá se... tak bych z toho moc obavu neměl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za info. Snažil jsem se vypozorovat, jestli se to neprojevuje v souvisloti s nějakejma podmínkama, ale na nic jsem nepřišel, naprosto bez souvislosti s venkovní teplotou, délkou jízdy, prostě nic. Dělá to naprosto nahodile a opravdu jen občas, někdy ihned po nastartování motoru a zařazení, jindy zase třebas při dojezdu a přesunu voliče do P. Převodovka jinak řadí naprosto hladce bez žádných nežádoucích projevů, proto mi to vrtá hlavou. Ale zrovna dneska večer, když jsem odjížděl od klienta směrem k domovu, tak se ten divnej zvuk ozval ihned po nastartování motoru, takže tam žádná souvislosti s převodovkou možná ani bejt nemusí. K tomuto názoru se začínám přiklánět i proto, že jsem několikrát lehce sešlápnul plyn a pustil a ten zvuk se krátce ozval při spadnutí otáček do volnoběhu :myslim. Taky mi přijde divný, že ten motor se celej dost klepe, ale to může být taky tím, že jsem 30 let jezdil jen s benzínem a tohle je můj první dehet :D. Jak jsem koukal do serviceboxu, je tam kromě běžnejch silentbloků ještě nějakej tlumič rezonancí, což vůbec netuším, co je, takže i to by nakonec mohl bejt možnej zdroj problému. No nic, zkusím to příští tejden nacpat svýmu servisákovi, ať zkusí zjistit zdroj tý rezonance a pokud se mu to povede, budu snad moudřejší. Kdyžtak sem pak dám info, i kdyby to nemělo nakonec souvislost s původním dotazem. Olej v převodovce jinak nechám samozřejmě vyměnit, pro klid duše ;).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, pokud to dělá při padání otáček, mohl by to být tento problém s vibracemi sacího potrubí, je to známý problém - TSB (Technical Service Bulletin) číslo A2AW011GQ0.

Já teda mám 2.0 HDI 120kW, ale je možný, že stejný problém se týká i 2.2 HDI, jsou to podobné motory.

Viz moje příspěvky v tomto tématu:

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týče klepání motoru, tak pokud je to hlavně při stání při zařazeném D (a při přeřazení do P nebo N se motor uklidní), tak mi to dělá taky.

Je to asi tím, že při zařazeném D převodovka klade odpor, motor tlačí do hydrodynamického měniče, takže je motor trochu výkonově namáhán a klepe se. Je to pravděpodobně i jeden z důvodů, proč to dost žere ve městě, kde se často stojí na semaforech/kolonách se zařazeným D.

Ale to je asi vlastnost všech převodovek s hydrodynamickým měničem.

Za jízdy se motor u mě neklepe...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za nakopnutí s tím sacím potrubím, charakter zvuku by tomu docela odpovídal, zvuk je opravdu spíš plastovej než kov na kov. Zatím se mi auto nepovedlo servisákovi nacpat (bohužel ti, co za něco stojej, maj práce hodně), ale zkusím ho tímhle směrem navigovat. Pokud by to bylo opravdu ono, bylo by to v pohodě, mám ale obavu, jestli to nebude něco horšího :myslim. Budu si držet palce ;).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...