Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 406 HDI občas nezabírá turbo...


Ratchet

Recommended Posts

Ahoj objevila se u mě taková zvláštní závada....  při normalním fungovaní  když jedu například na dvojku  šlapnu  plnej  ... cca do 1800 oteček je to lenivější  pak foukne turbo auto zabere   3500  řadím tři  auto stale zabírá  stale zrychluje  a v poho ... nyní se ale začalo stavat  že  když přeřadím např... ze dvojky na trojku nestane se nic....  turbo nezabere.....  otačky lezou  pomaličku nahoru a ve 3tis oteček to odezní  a auto zase jede....   přeřadim na 4...   auto zase dál zabírá normalně ... brznim podratim tři  .. dva  dám plnej  a nic....  auto  je  v tu chvili  bez turba a zase se doplouží  na tři tisíce a   a chtne se....  občas  se to chová jak má... občas to dělá tohle... vůbec nevím kde je chyba....   a je to strašně  otravné  najednou se  vůbec nedá spolehnout  na výkon.

 

Co už vím...  táhlo  obtokového ventilu zatuhlé není  dá se snim hýbat i rukou, a dnes sem ho znovu trošku prostříkal mazadlem,  při odpojovaní  hadičky od selenoudu vidím jak se  táhlo obtoku  hýbe,  jako první jsem měl tedy  podezření že nějakým způsobem blbne  právě selenoid... v autokelly jsem si půjčil nový   a situace se nezměnila... takže ani  zde není problém....

 

Další vec:  když jsem to zkoušel a  snažil se  z auta vytáhnou maximum takže pořád plnej plyn hned po přeřazení stavalo se to téměř pořád....  vytočena trojka ....  4... huuu nic auto nejelo.... vytočená trojka  a stačilo jen ubrat a huuu... vykon nikde..... ale stačí  spomalit cca 2tis oteček nebo   přejít velice pomalu na  plyn  ( nekdy na poprvé nekdy  třeba až na potřetí ) a auto  zase   začne táhnout normálně....  

 

naopak když stím jedu v klidu  čtvrt- půl plynu tak se to stane 2x   za celou jizdu...

 

Kde tedy  hledat  chybu ?   turbo? nebo  třeba  potenciometr plynu ?

 

jedná se o Peugeot 406  1999 před face,  2.0 HDI RHZ 80kw

Upraveno uživatelem Ratchet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no skus vycistit i ked to vecsinou nepomoze chcelo by to dia a potvrdit tu vahu, skus ju odpojit (konektor) ci sa to zmeni ono si to vezme nejaky prednastaveny udaj alebo hodi do nudzaku ale skusaju to takto ludia

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 měsíců později...

Ahoj  dlouho  sem tu toto téma neřešil,  každopádně  sehnal sem si  jinou váhu vzduchu vzduchu   problém stejný, vyměnil sem potenciometr plynu, zkusil sem jiný selenoid   nic nepomohlo...   ted se měnil i podtlakové hadičky  a pořád stejné.... pokud prostě vytočíte 2ku  na 4000 otáček  potom   zařadíte trojku dáte si na čas nez spadnou otáčky a  dotoho trošku  přibrzdíte aby se  motor  po puštění  spojky dostal cca na 2500 otáček a šlápnete plný plyn  jste až do 3000tis  bez turba....   pak  se turbo zase    chytne....  už opravdu moc nevím   co by to mohlo být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsi me nepotesil, tipoval jsem váhu protože když ji odpojil jede to plus minus stejně. Našel jsem jen tri lidi co to vyřešili, našel jsem to myslím na dieselpower fóru, jeden nechal přehrát soft v EDC a druhy psal ze to po chipu zmizelo a třetí dotáhl o dva zavity ovládání obtohoveho ventilu turba. Ale je možný ze si to blbe pamatují, je to už dlouho co jsem to hledal.

Je to teda porad stejná závada, cca do 4tis otáček nezabere turbo, což by teda bylo ze selenoid neotevřel podtlak k obtok ventilu a nebo otevře a ten ventil třeba nedovira sebo se zasekava. To me tak napadá no ale těžko říct ze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já si řikal   jestli náhodou neni dirka  v té membráně toho obtokového ventilu ale to by  to ve těch 3000 nezabralo nikdy... prostě  chovánim bych řekl že to dělá ten slenoid....  :(  ale....  měl sem hodinu   pučený z keliny když sem to řešil  v létě a  bylo to stejné...  hold zkusím vyměnit  ještě poslední podtlakovou hadičku od selenoidu  k turbu kté sem se o víkendu nedostal. a pak mi ještě známí  řikal jeslti  náhodou v té rozbočce u brzdového válce kde se dělí podtlak na   brzdy, turbo a egr  tak jestli  uvnitř nejsou nějaké ventilky  které  by se mohli nějak šprajcovat.... dalši vec  a to jediná vec kterou sem nezkoušel  vyměnit je nějaký snímač tlaku turba v IC. Zespodu je tam   z IC  mala   hadička která do toho vede jestli si  to sravně pamatuji... tenkrát  jsme dali jen novou hadičku  a očistil se konektor... ale třeba může hlasit   občas špatnou hodnotu tlaku turba >>> jednotka dostane špatný údaj >>> a neotevře selenoid.  

 

Poslední věc kterou tak trošku pozoruji.... ( možná už sem jen zblblej :D ) že čím je venku větší zima tím méně častěji se to stává 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podtlak je slaby ma tam byt- 0.8 pri natocenom motore na neutrale bud vakuova pumpa alebo ti to cez nieco unika

 

a zrejme preto ked klesne podtlak na -0.2 tak to nedokaze potiahnut tiahlo vastegate a nezavrie obtok turba a to nemoze ist do pretlaku 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta pumpa me taky napadla, chtelo by ji to nejak zmerit. I bych řekl ze jsou brzdy slabší a to mám nové kotouče desky všude + repas prasátek a stejně to oproti 106ce brzdí bídné.

Od posilovače brzd vede taková krátká hadrem opletena hadička, tu sem mel popraskanou tak jsem dal novou, v tom tečku co vede k selenoidu jsem vyvrtal větší dirku, myslím 2-3 vrtakem. Nic se nezmenilo.

Jinak je to zase trelba na slepo za novou vyvevu nebo i starsi, cim si meril podtlak u toho obtoku? HM zajímavé to ze se podtlak propadne na tak malo, tak jsi pokročil, zas další poznatek. To teda znamená ze obtok funguje a nejde k němu podtlak, cizeli je otevřený, nadstevreny. Jo je to tím čím větší horko tím je to častější horší, me to auto třeba pod +15 nedělá, takže v zimě jezdim v pohode.

To čidlo na IC je hned nahoře na IC, nejde me dobrovolně sundat, nechci to zlomit. Bude ta hadička plna oleje myslím jako cele IC, ale to je u každého takového HDI, dokonce i nova HDI 1.4 a 1.6 maji tu smyčku vzduchu v oleji takže je to normální. Každopádně to neznamená ze to čidlo nemůže byt špatne. Me to ale nic na diag neukazuje, špatně hodnoty chybu atd..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 pri vyp motore je obtok otvoreny ,(ziadny podtlak)obtok na neutrale je zavrety to znamena podtlak taha najviac a  zvysenou zatazou motora  taha podtlak  menej a obtok sa otvara keby to nerobilo turbo sa pretlakuje roztocilo by sa do kritickych otaciek

 

ja sa nevyjadril presne ja mal na mysli podtlak v systeme(tych - 0.8) a nie na obtoku to znamena podtlak pred elektromagnetic ventilmi

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo tak to už dává smysl, a to je hodnota u nového auta nebo to někdo měřil u staršího tech -0.8? Aby bylo rozuměno třeba u tvého auto krtek 2 starsiho ktery neblbne kolik by to tak bylo? Jestli stačí tech -0.5 aby obtok fungoval a úplně se zavřel? To ze pak spadne na -0,2 může už dělat RJ pres nějaké další čidlo. To by jinak musela,blbnout samotná vývěva ale to asi ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...