Ratchet Odesláno 14. srpen 2015 Sdílet Odesláno 14. srpen 2015 (upraveno) Ahoj objevila se u mě taková zvláštní závada.... při normalním fungovaní když jedu například na dvojku šlapnu plnej ... cca do 1800 oteček je to lenivější pak foukne turbo auto zabere 3500 řadím tři auto stale zabírá stale zrychluje a v poho ... nyní se ale začalo stavat že když přeřadím např... ze dvojky na trojku nestane se nic.... turbo nezabere..... otačky lezou pomaličku nahoru a ve 3tis oteček to odezní a auto zase jede.... přeřadim na 4... auto zase dál zabírá normalně ... brznim podratim tři .. dva dám plnej a nic.... auto je v tu chvili bez turba a zase se doplouží na tři tisíce a a chtne se.... občas se to chová jak má... občas to dělá tohle... vůbec nevím kde je chyba.... a je to strašně otravné najednou se vůbec nedá spolehnout na výkon. Co už vím... táhlo obtokového ventilu zatuhlé není dá se snim hýbat i rukou, a dnes sem ho znovu trošku prostříkal mazadlem, při odpojovaní hadičky od selenoudu vidím jak se táhlo obtoku hýbe, jako první jsem měl tedy podezření že nějakým způsobem blbne právě selenoid... v autokelly jsem si půjčil nový a situace se nezměnila... takže ani zde není problém.... Další vec: když jsem to zkoušel a snažil se z auta vytáhnou maximum takže pořád plnej plyn hned po přeřazení stavalo se to téměř pořád.... vytočena trojka .... 4... huuu nic auto nejelo.... vytočená trojka a stačilo jen ubrat a huuu... vykon nikde..... ale stačí spomalit cca 2tis oteček nebo přejít velice pomalu na plyn ( nekdy na poprvé nekdy třeba až na potřetí ) a auto zase začne táhnout normálně.... naopak když stím jedu v klidu čtvrt- půl plynu tak se to stane 2x za celou jizdu... Kde tedy hledat chybu ? turbo? nebo třeba potenciometr plynu ? jedná se o Peugeot 406 1999 před face, 2.0 HDI RHZ 80kw Upraveno 14. srpen 2015 uživatelem Ratchet Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 14. srpen 2015 Sdílet Odesláno 14. srpen 2015 (upraveno) blbne ti to takto? Upraveno 14. srpen 2015 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misho.1709 Odesláno 14. srpen 2015 Sdílet Odesláno 14. srpen 2015 (upraveno) Môže to byť váha vzduchu...inak filtre sú v akom stave? krtek 2, predbehol si ma Upraveno 14. srpen 2015 uživatelem misho.1709 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 14. srpen 2015 Sdílet Odesláno 14. srpen 2015 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ratchet Odesláno 14. srpen 2015 Autor Sdílet Odesláno 14. srpen 2015 No vypadá to velice podobně ne-li stejně přesně to jak se to ve 3tis změní mam i já. Filtry měním každých 10tis. myslíte teda váhu vyčistit a nebo sehnat jinou ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 14. srpen 2015 Sdílet Odesláno 14. srpen 2015 (upraveno) no skus vycistit i ked to vecsinou nepomoze chcelo by to dia a potvrdit tu vahu, skus ju odpojit (konektor) ci sa to zmeni ono si to vezme nejaky prednastaveny udaj alebo hodi do nudzaku ale skusaju to takto ludia Upraveno 14. srpen 2015 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misho.1709 Odesláno 14. srpen 2015 Sdílet Odesláno 14. srpen 2015 Pokiaľ máš niekoho, kto by ti ju dal na skúšku, tak vyskúšaj. Ak nie, tak najprv by bola dobrá diagnostika, ak by sa zistilo, že dáva zlé hodnoty, tak skúsiť vyčistiť alebo kúpiť novú. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ineverexist Odesláno 14. srpen 2015 Sdílet Odesláno 14. srpen 2015 Puč si tu váhu taky v Kelly mám podobný problém viz vlákno vedle. Jen nemám nebo teda nevím s tou regulaci turba, pak asi taky váha. Ale je to výstřel naslepo dat cca 1500 za váhu a bude to stejný. Každopádně nápis jestli to vyresis, zajímalo by me to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ratchet Odesláno 27. únor 2016 Autor Sdílet Odesláno 27. únor 2016 Ahoj dlouho sem tu toto téma neřešil, každopádně sehnal sem si jinou váhu vzduchu vzduchu problém stejný, vyměnil sem potenciometr plynu, zkusil sem jiný selenoid nic nepomohlo... ted se měnil i podtlakové hadičky a pořád stejné.... pokud prostě vytočíte 2ku na 4000 otáček potom zařadíte trojku dáte si na čas nez spadnou otáčky a dotoho trošku přibrzdíte aby se motor po puštění spojky dostal cca na 2500 otáček a šlápnete plný plyn jste až do 3000tis bez turba.... pak se turbo zase chytne.... už opravdu moc nevím co by to mohlo být. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 27. únor 2016 Sdílet Odesláno 27. únor 2016 skus na skusku odpojit hadicku od egru hadicku zaslep a poprehanaj to sem tam zastav a chyt nerezovu trubku egru ci neni horuca ak bude egr ti prepusta spaliny do sania Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ratchet Odesláno 27. únor 2016 Autor Sdílet Odesláno 27. únor 2016 mezi egrem a sáním mám plechovou záslepku takže do sání z egru nejde nic Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ineverexist Odesláno 28. únor 2016 Sdílet Odesláno 28. únor 2016 To jsi me nepotesil, tipoval jsem váhu protože když ji odpojil jede to plus minus stejně. Našel jsem jen tri lidi co to vyřešili, našel jsem to myslím na dieselpower fóru, jeden nechal přehrát soft v EDC a druhy psal ze to po chipu zmizelo a třetí dotáhl o dva zavity ovládání obtohoveho ventilu turba. Ale je možný ze si to blbe pamatují, je to už dlouho co jsem to hledal. Je to teda porad stejná závada, cca do 4tis otáček nezabere turbo, což by teda bylo ze selenoid neotevřel podtlak k obtok ventilu a nebo otevře a ten ventil třeba nedovira sebo se zasekava. To me tak napadá no ale těžko říct ze. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ratchet Odesláno 28. únor 2016 Autor Sdílet Odesláno 28. únor 2016 já si řikal jestli náhodou neni dirka v té membráně toho obtokového ventilu ale to by to ve těch 3000 nezabralo nikdy... prostě chovánim bych řekl že to dělá ten slenoid.... ale.... měl sem hodinu pučený z keliny když sem to řešil v létě a bylo to stejné... hold zkusím vyměnit ještě poslední podtlakovou hadičku od selenoidu k turbu kté sem se o víkendu nedostal. a pak mi ještě známí řikal jeslti náhodou v té rozbočce u brzdového válce kde se dělí podtlak na brzdy, turbo a egr tak jestli uvnitř nejsou nějaké ventilky které by se mohli nějak šprajcovat.... dalši vec a to jediná vec kterou sem nezkoušel vyměnit je nějaký snímač tlaku turba v IC. Zespodu je tam z IC mala hadička která do toho vede jestli si to sravně pamatuji... tenkrát jsme dali jen novou hadičku a očistil se konektor... ale třeba může hlasit občas špatnou hodnotu tlaku turba >>> jednotka dostane špatný údaj >>> a neotevře selenoid. Poslední věc kterou tak trošku pozoruji.... ( možná už sem jen zblblej ) že čím je venku větší zima tím méně častěji se to stává Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 28. únor 2016 Sdílet Odesláno 28. únor 2016 Co se zkusit podívat diagnostikou na live hodnoty, kolik v tu chvíli ukazuje tlak atd? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ratchet Odesláno 28. únor 2016 Autor Sdílet Odesláno 28. únor 2016 zkoušel sem měřit podtlak který jde k obtoku -0,5 když nafouká turbo a zrovna to zabere tak se sníží cca -0,4 jen nachvilku pak se to zase dotlačí na -0,5 a v momentě kdy turbo "nesepne" se podtlak propadne na -0,2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 28. únor 2016 Sdílet Odesláno 28. únor 2016 (upraveno) podtlak je slaby ma tam byt- 0.8 pri natocenom motore na neutrale bud vakuova pumpa alebo ti to cez nieco unika a zrejme preto ked klesne podtlak na -0.2 tak to nedokaze potiahnut tiahlo vastegate a nezavrie obtok turba a to nemoze ist do pretlaku Upraveno 28. únor 2016 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ineverexist Odesláno 28. únor 2016 Sdílet Odesláno 28. únor 2016 Ta pumpa me taky napadla, chtelo by ji to nejak zmerit. I bych řekl ze jsou brzdy slabší a to mám nové kotouče desky všude + repas prasátek a stejně to oproti 106ce brzdí bídné. Od posilovače brzd vede taková krátká hadrem opletena hadička, tu sem mel popraskanou tak jsem dal novou, v tom tečku co vede k selenoidu jsem vyvrtal větší dirku, myslím 2-3 vrtakem. Nic se nezmenilo. Jinak je to zase trelba na slepo za novou vyvevu nebo i starsi, cim si meril podtlak u toho obtoku? HM zajímavé to ze se podtlak propadne na tak malo, tak jsi pokročil, zas další poznatek. To teda znamená ze obtok funguje a nejde k němu podtlak, cizeli je otevřený, nadstevreny. Jo je to tím čím větší horko tím je to častější horší, me to auto třeba pod +15 nedělá, takže v zimě jezdim v pohode. To čidlo na IC je hned nahoře na IC, nejde me dobrovolně sundat, nechci to zlomit. Bude ta hadička plna oleje myslím jako cele IC, ale to je u každého takového HDI, dokonce i nova HDI 1.4 a 1.6 maji tu smyčku vzduchu v oleji takže je to normální. Každopádně to neznamená ze to čidlo nemůže byt špatne. Me to ale nic na diag neukazuje, špatně hodnoty chybu atd.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ineverexist Odesláno 28. únor 2016 Sdílet Odesláno 28. únor 2016 Krtek 2: ted nevím ale nemá byt náhodou podtlak při neutrále a volnobehu na obtoku 0? Predce by na volnobeh netlacilo turbo do motoru ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 28. únor 2016 Sdílet Odesláno 28. únor 2016 (upraveno) pri vyp motore je obtok otvoreny ,(ziadny podtlak)obtok na neutrale je zavrety to znamena podtlak taha najviac a zvysenou zatazou motora taha podtlak menej a obtok sa otvara keby to nerobilo turbo sa pretlakuje roztocilo by sa do kritickych otaciek ja sa nevyjadril presne ja mal na mysli podtlak v systeme(tych - 0.8) a nie na obtoku to znamena podtlak pred elektromagnetic ventilmi Upraveno 28. únor 2016 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ineverexist Odesláno 28. únor 2016 Sdílet Odesláno 28. únor 2016 Jo tak to už dává smysl, a to je hodnota u nového auta nebo to někdo měřil u staršího tech -0.8? Aby bylo rozuměno třeba u tvého auto krtek 2 starsiho ktery neblbne kolik by to tak bylo? Jestli stačí tech -0.5 aby obtok fungoval a úplně se zavřel? To ze pak spadne na -0,2 může už dělat RJ pres nějaké další čidlo. To by jinak musela,blbnout samotná vývěva ale to asi ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.