Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Zpevnění hadic od turba - upgrade


Guest Chozeluizskuner

Recommended Posts

Guest Chozeluizskuner

Za poslední rok to odnesla už třetí hadice (dvakrát bypass kterej jsem nakonec vyhodil a dnes spodní k IC)

Zajímalo by mě jak by se dala hadice zpevnit i proti rozpínání.

Je možnost nahradit hadice hliníkem ale je to poněkud nákladné. Navíc furt přemejšlim o jiném intercooleru tak se bojím vyhozených peněz.

Ale napdla mě myšlenka využití sádrového obvazu. Koupit novou hadici, omotat hadici více vrstvama a polejt vodou. Po vytvrdnutí by mohla bejt pevnost na jiném levelu než origo.

Vim že vymejšlim krávoviny ale už mi to začíná lézt krkem.

Nebo by měl někdo lepší nápad?

Upraveno uživatelem Chozeluizskuner
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Chozeluizskuner

Také mě napadla páska. Konkretně stříbrná tesa nebo jak se jmenuje. Ale jak se vše ohřeje tak se lepidlo z pásky začne roztékat a moc to nedrží. Lepil sem jí hadici když prdla podruhé a moc nic

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A čo tak elektrikárska vulkanizačná páska?Opravoval som s ňou poškodené bovdeny na laná ruč. brzdy,aj hadicu na 306-ke.Ale neviem ako by sato chovalo na hadici takého veľkého priemeru.Počas natáčania je potrebné ju primerane naťahovať a na konci je dobre kvapnúť sek.lepidlo.Tesniť bude určite,je aj elastická a dosť pevná,len neviem ,či by to nedeformovalo hadicu.Ale ak sa bude bandažovať s citom,myslím že nie..Niečo takéto :http://www.tipa.sk/sk/izolacni-paska-vulkanizacni-38mm-10m-cerna/d-140789/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Chozeluizskuner

Nemam v umyslu hadici bandazovat az k okrajum. Je mi jasne ze tam musi bejt nejaka vule. Ta paska vypada dobre. Ale jestli s ni ma Lada zkusenost a neni to k tomu... Jinak ubirat nechci :) jsem spokojeny

Upraveno uživatelem Chozeluizskuner
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Chozeluizskuner

Ano tlak je v poradku.. jde mi o prevenci. Ta paska na koberce nezni zle. Ale nebylo by lepsi dat neco pevnejsiho s vlakny jako ma stribrna paska?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu stribrnou muzes testnout, ale lepidlo se v teple roztyka a paska to neda.

Sorry, ale opet vlastni zkusenost. Nevydrzi to ani SOS paska od 3M. V zime jo, ale v lete se bude povolovat.

Deda je obuvnik ve vysluzbe a ten pouzival cement lepidlo Vukolep na gumu. Po vyschnuti to neslo roztrhnou a stale bylo pruzny. Zameril bych se na tuto variantu oblepeni timto lepidlem a nejakym materialem na to. 100% spoj, samozrejme po poradnym zdrsneni a odmasteni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste drobnost. Lepidlo se nanasi na obe lepene plochy a nechaji se oddychnout cca. 15 minut. Potom prilozit k sobe a lehce poklepat kladivkem vse k sobe. Lepidlo se nesmi po oddychnuti lepit pri dotyku na prst. Muzes pouzit klidne vic vrstev starych hadic prelozenych pres spoje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tu hadici k IC zkoušel lepit kdečím....páska na koberce ani stříbrná s vlákny to nedaly...teplo a roztažnost to sveze dolů a nedrží to.

Lepit vulkanyzačním lepidlem to taky nešlo...prostě to tu hadici nenaleptá a nedrží to...v těch hadicích je silikon a na tom nic nedrží...

Jo a ta sádra mě docela rozesmála.....jak myslíš že by to drželo a vydrželo......otřesy...teplo...tlak...

Prostě jsem chtě nechtě musel do Pažouta pro origo za bratru 850,-.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no já co jsem zatím viděl jen u japonců , navara, xtrail a další novější SUVčka tak maj na tlakovejch hadicích omotanej drát do spirály(neměly to teda všechny modely a motorizace ale několik jich to mělo). tak pokouknout po naky se stejnym pruměrem a z ni stahnout ten drat a dat ho na pug hadici. 

Upraveno uživatelem Háček
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Chozeluizskuner

Hadice jsem nakonec nezpevňoval.. Když nevydrží, pudu do silikonu. Kdybych tam dal ten sádrovej obvaz, tak tam hadice ani nenarvu. Ale když už jsem to dělal, tak jsem vyčistil celé sání, zvláště IC zevnitř + novej vzducáč. 

Jelikož klasické sponky hadice moc neudržej, tak jsem koupil jiné drobečky :) teď už mi hadice neuteče :D

post-21906-0-59217300-1438794784_thumb.j

post-21906-0-16956200-1438794786_thumb.j

post-21906-0-41505900-1438794787_thumb.j

post-21906-0-52815500-1438794788_thumb.j

Upraveno uživatelem Chozeluizskuner
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Chozeluizskuner

Myslim si že ta hadice po deseti letech už měla nárok. Tu bypassovou jsem nahradil taky za použitou. Je mi jasný že spekuluješ o tlaku, ale kdyby nebyl v mezích, tak se rozsvítí kontrolka motoru

Jinak první (bypass) mi praskl při 190km/h do prudkého táhlého kopce

Druhé prasknutí (bypass) to se stalo přítelkyni a bylo to malinkatá direčka

Třetí (tohle poslední) byla akcelerace na trojku před rychlostní silnicí.

Ty hadice bypassu jsou mnohem více namáhané, jelikož do nich jde teplej vzduch od turba protože je vynechán IC. Navíc bypass je otevřenej jen při regeneracích takže normálně je klapka zavřená a tudíž tam je ten tlak stále a stále

Upraveno uživatelem Chozeluizskuner
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...