Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

406 old-klimatizace chladí,ale po chvíli chladí vlažně.


OK406

Recommended Posts

Nikde jsme daný problém klimatizace nenašel, tak jsme založil nové téma. Nechal jsem si poprvé od výroby auta doplnit klimatizaci u svojí 406 dle tabulek. Po nastartování klimatizace krásně chladí.  Bohužel, po chvili přestane klimatizace chladně foukat a je ,,vlažná". Kompresor, sahary a ostatní věci jsou v pořádku a plně funkční.Zkusil jsem nastavit klimatizaci na 14 st. Celsia, tak je teplota cca 10-12 st. Celsia. Pokud se dá ruka na trubku před chladičen, tak je je krásně studená, ale pochvíly je teplá :( . Množství chladiva je 800g a oleje je 130 cm3. Žádná netěstnost není nikde! Tlak je v pořádku. Pokud vypnu motor a po chvíli nastartuji, tak z 98 % klimatizace je opět funkční, ale do cca 3-4 minut opět je vlažná. Před naplněním se se vysálo (myslím) cca 250 g chladiva. Kolik se odsálo oleje nevím.

 Plnička je poloautomat.

Technik zkusil odsát trochu chladiva, z důvodu, že je starší kompresor a že by to mohlo pomoci. Bohužel, nepomoklo (mají zkušenosti z R-Laguna a pod. kde to pomáhalo).

 nesetkal se někdo s tím to problémem?

post-4390-0-36872300-1438279432_thumb.jp

Upraveno uživatelem OK406
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne to robili sahary,bežali iba na pomalú rýchlosť a na plný výkon sa rozbehla iba jedna,vadné relé bolo.Ale vravíš že u teba sú OK.Môže byť vadný snímač tlaku v klíme (skoro vypína),ale aj taká maličkosť,ako je zasvinenený chladič klímy,ktorý to nestíha uchladiť. Bolo by dobré cez diagnostiku sledovať tlak v klimatizácii (on line hodnoty) a sledovať kedy sa vypne kompresor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ozzy56, zítra opět jedu do servisu. Jinak jak jsem psal, tak se ubralo chladiva. Nevím ted přesně kolik z 800g. Jinak dle servisáka komprasor je v pořádku a vše osatní taky. Zítra se zkusí chladivo odsát a znovu naplnit, zdali není plní (ucpaná nádobka, jak se naplňuje klima=nevím, jak se to zmenuje).

Jinak vše bylo naplněné podle tabulky (viz příloha. mám ji přímo od zastoupení Peugeot v ČR) a typu motoru.  Kolik by si z zmnožství chladiva 800g ubral?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevím kolik ubrat, nejsem servisman klimatizací, jen si myslím, že klima vypíná, protože je přeplněná (příznaky tomu nasvědčují), když před plněním jela normálně

 

jinak čím více je tam chladiva přes normu, tím dříve ji presostat vypne, protože kompresoru pak stačí chvilka, aby klimu přetlakoval

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chladivo je ok 800g teda pokud máš 96r.v.    Problém je v tom oleji co jste tam naplnily.   130cm se dává jen když je vše nové, Olej zůstavá na stěnách a když odsaváš chladivo olej také odsaješ,ale né celou nápln. Pokud naplníš systém olejem nad stanovenou mez tak olej brání chladivu ve funkci a klima velmi málo chladí. Znovu odsát kouknout kolik bylo chladiva a oleje. Pokud je vše ok tak musí kompresor běžet stále . Pokud začnou teplat trubky tak koukni jestli běží kompresor. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plněno je jak jsem psal podle tabulky (viz příloha). Zarážející je, že to po nastartování chladí a pak to je ,,vlažné" a po delší době opět chvilku chladí. A co snímač teploty klima a nebo sušárna (vysoušec) klimatizace. Nemůže to být tím?

 

kacaba 12 - ano, 406 je r.v.1996 viz můj podpis vozidla v podpisu. Domníváš se, že by to mohlo způsobit možství oleje?

Upraveno uživatelem OK406
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

psal si odsáté chladivo 250g kolik bylo odsátého oleje? Pokud je plně naplněná klimatizace a jdu jí odsávat tak vytáhnu max 20g oleje .olej nikdy neodsaješ všechen. Olej se po zapnutí klimi ohřeje roztáhne a brání plynu v chlazení ,kompresor běží větráky také ale klima chladí velmi málo nebo vůbec. Takže pokud jsi tam nacpal 130cm a nic jsi neodsál určitě né možná možná 10g to přeháním tak jste naplnili systém min 200cm oleje to je moc. Doporučuji zajet znova do servisu zapnout klimu nechat ohrát olej jde pak lépe ven, znova odsát a uvidíš kolik je tam oleje . Pak znova naplnit 

 

Koukni na kompresor. jestli stále běží nebo vypne ,pokud vypne tak je systém přetlakován.

Upraveno uživatelem kacaba12
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presostat na bance plnění, řešil jsem to dva roky. Po startu do 10s cukla spojka klima sepla, nachladila, vypla po par minutach jizdy a uz nezapla, nekdy treba po hodce dvou jizdy sepla..  Presostat jsme měril, ale nikdy ve fazi kdy to vyplo... na to nebyla prilezitost, pak jsme dotahl vrak, presostat prehodil a klima slape jako hodinky :),

Přehazoval jsem čidla, měnil klimakompresor, prochazel kabely.. Protoze vzdy kdyz jsem meril ty dva piny myslim 3 a 4 na presostatu co maji byt jakoby propojene kdyz je presostat seply tak byly... Ale, přesto po výměně, bez problému.

Upraveno uživatelem Satepek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krtek2 : žádná změna ani za jízdy. Jel jsem cca 80 km a nic.

 

kacaba 12: psal jsem nas začátku tohoto příspěvku, že mi odsáli 250g chladiva (bylo v klimatizaci). Nevím, kolik bylo odsáto oleje.

  Vše naplnšno dle tabulky. Odsálo se vše = chladivo i olej a pak bylo následně vše doplněno.

 

Satepek: presostat = myslíš tlakový spínač?

Upraveno uživatelem OK406
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky.

 

Tak jsme byl u ,,autolékaře". Odsálo se znovu vše a naplnilo znovu. Chladiva se dalo 600g.

Kompresor běží, ale udělá tlak max. 5 Bar. při zapnuté spojce chladivo koluje. Neudělá tlak při sepnuté spojce.

 Takže příčina zřejmě je v kompresoru  (Sanden SD V16).

Upraveno uživatelem OK406
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odsálo se vše + zkouška a pak se naplnilo 600g chladiva a oleje dle tabulky.

 Nic se nezměnilo. Vše při ,,starém". Takže to vidí mechanik na vadu kompresoru, jelikož vše je v pořádku, jak jsem uvedl předchozím příspěvku.

Tlakovým spínačem to není. Prý je to kompresorem.

Upraveno uživatelem OK406
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry za  :xvul . Pikaču tomu rozumím,ale již několikrát se tě ptali kolik se odsálo toho oleje?

Tvoje odpověď byla vždy "VŠE" , což není možné a to proto,že je ten olej rozfrcaný po celém klima okruhu.

Jestli se mi podaří najít lístek po mém plnění tak ho sem přihodím.Je tam totiž informace kolik se odsálo chladiva v gramech a kolik oleje v ml.

Neber to ve zlém  :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dano406, uvádím zde pouze to, co vím. Jinak žádný papír, kolik bylo čeho odsáto nemám. Jinak jsem psal, že bylo opětovně vše odsaté a znovu naplněno (na podruhé), kdy chladiva bylo doplněno 600g. Co se Ti na to nezdá? Je samozřejmě jasné, že k absolutnímu odsání nemůže nikdy dojít.

Pokud by si věděl o příčině u mé klimatizace, tak to sem můžeš uvést. Jinak tvůj příspěvek je o ničem a nepomůže vyřešit daný problém. Neber to ve zlém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neber to ve zlém,ale nikde jsem se nedočetl jestli to auto máš od novoty,tudíž první majitel,který si ho odvezl z autosalónu.Pokud ano,tak máš 100% jistotu co se s tím dělo,jinak nemůžeš vědět jestli to před tebou někdy někdo neplnil.

Taky jsem tu nenašel ani zmínku o tom jestli před tímto zásahem klima byla funkční nebo ne.

Taky jsem se tu někde dočetl,že může špatně spínat spojka kompresoru.Myslím tím , že prokluzuje a měla by se dát snad nějak seřídit.

Bohužel nevím vše,ba naopak vím kulové a tak se nechám poučit a zeptám se co to byla za plničku poloautomat.

Byl jsem s klimou jen u dvou subjektů a světe div se měli stejné mašinky,nějaké zelené a byly od Valea(asi regionální mánie,či co). A po každé z ní vyjel papír s údaji.

I po opravě se mi zdálo po asi 3 dnech,že to přestáva chladit a z dlouhé chvíle jsem si hrál s teplotou na panelu,od min. po max. a světe div se, klima se rozchodila jako za mlada a chladí a chladí.

Neříkám,že to může být tvůj problém,ale nejspíš jsem tím nějak ten směšovací ventil či co to tam míchá vzduch rozchodil. A jen mimochodem u mě měnil kondenzátor a jednu trubku a při zhlédnutí toho kondenzátoru jsem zjistil,že už ho někdo měnil.Byl totiž vyroben o 7 let později.

Ještě mi ten maník říkal , že když se mění kondenzátor, tak by se měl vyměnit i vysoušeč,ale tebe se to netýká,když jsi nic neměnil.

Taky vzpomínal něco o oleji,jsou dva druhy,jako se používají dva druhy kompresorů,takže by jedním druhem mohl zdegradovat ten druhý typ.

Při otázce jak ví kolik tam má dát oleje,mě zdělil,že podle tabulek co se mění tak tolik tam toho dá,tudíž mnoho oleje škodí.

Nejlíp ti to tu napsal kacaba12.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...