OK406 Odesláno 30. červenec 2015 Sdílet Odesláno 30. červenec 2015 (upraveno) Nikde jsme daný problém klimatizace nenašel, tak jsme založil nové téma. Nechal jsem si poprvé od výroby auta doplnit klimatizaci u svojí 406 dle tabulek. Po nastartování klimatizace krásně chladí. Bohužel, po chvili přestane klimatizace chladně foukat a je ,,vlažná". Kompresor, sahary a ostatní věci jsou v pořádku a plně funkční.Zkusil jsem nastavit klimatizaci na 14 st. Celsia, tak je teplota cca 10-12 st. Celsia. Pokud se dá ruka na trubku před chladičen, tak je je krásně studená, ale pochvíly je teplá . Množství chladiva je 800g a oleje je 130 cm3. Žádná netěstnost není nikde! Tlak je v pořádku. Pokud vypnu motor a po chvíli nastartuji, tak z 98 % klimatizace je opět funkční, ale do cca 3-4 minut opět je vlažná. Před naplněním se se vysálo (myslím) cca 250 g chladiva. Kolik se odsálo oleje nevím. Plnička je poloautomat. Technik zkusil odsát trochu chladiva, z důvodu, že je starší kompresor a že by to mohlo pomoci. Bohužel, nepomoklo (mají zkušenosti z R-Laguna a pod. kde to pomáhalo). nesetkal se někdo s tím to problémem? Upraveno 27. srpen 2015 uživatelem OK406 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferinko2 Odesláno 30. červenec 2015 Sdílet Odesláno 30. červenec 2015 Mne to robili sahary,bežali iba na pomalú rýchlosť a na plný výkon sa rozbehla iba jedna,vadné relé bolo.Ale vravíš že u teba sú OK.Môže byť vadný snímač tlaku v klíme (skoro vypína),ale aj taká maličkosť,ako je zasvinenený chladič klímy,ktorý to nestíha uchladiť. Bolo by dobré cez diagnostiku sledovať tlak v klimatizácii (on line hodnoty) a sledovať kedy sa vypne kompresor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 30. červenec 2015 Autor Sdílet Odesláno 30. červenec 2015 Sahary běží jak mají (mám dvě). Zasvinění chladič není. Nevím, zdali je vadný snímač tlaku klimatizace. Diagnostika není k dispozici = nekomunikuje s mojí 406. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 30. červenec 2015 Sdílet Odesláno 30. červenec 2015 Nie som hnusny, ale za 19 rokov ta klima nebezala? a nebola plnena? To by chcelo niekoho, kto sa venuje klimam a preveri jednotlive casti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 30. červenec 2015 Sdílet Odesláno 30. červenec 2015 nastartuj, zapni klimu a dej ucho ke kompresoru (lehni pod to), pokud to po 3-4 minutách přestává chladit, tak možná uslyšíš spojku kompresoru jak cvakne, pokud ji opravdu uslyšíš, je tam moc chladiva Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 30. červenec 2015 Autor Sdílet Odesláno 30. červenec 2015 ozzy56, zítra opět jedu do servisu. Jinak jak jsem psal, tak se ubralo chladiva. Nevím ted přesně kolik z 800g. Jinak dle servisáka komprasor je v pořádku a vše osatní taky. Zítra se zkusí chladivo odsát a znovu naplnit, zdali není plní (ucpaná nádobka, jak se naplňuje klima=nevím, jak se to zmenuje). Jinak vše bylo naplněné podle tabulky (viz příloha. mám ji přímo od zastoupení Peugeot v ČR) a typu motoru. Kolik by si z zmnožství chladiva 800g ubral? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 30. červenec 2015 Sdílet Odesláno 30. červenec 2015 nevím kolik ubrat, nejsem servisman klimatizací, jen si myslím, že klima vypíná, protože je přeplněná (příznaky tomu nasvědčují), když před plněním jela normálně jinak čím více je tam chladiva přes normu, tím dříve ji presostat vypne, protože kompresoru pak stačí chvilka, aby klimu přetlakoval Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kacaba12 Odesláno 30. červenec 2015 Sdílet Odesláno 30. červenec 2015 chladivo je ok 800g teda pokud máš 96r.v. Problém je v tom oleji co jste tam naplnily. 130cm se dává jen když je vše nové, Olej zůstavá na stěnách a když odsaváš chladivo olej také odsaješ,ale né celou nápln. Pokud naplníš systém olejem nad stanovenou mez tak olej brání chladivu ve funkci a klima velmi málo chladí. Znovu odsát kouknout kolik bylo chladiva a oleje. Pokud je vše ok tak musí kompresor běžet stále . Pokud začnou teplat trubky tak koukni jestli běží kompresor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 30. červenec 2015 Autor Sdílet Odesláno 30. červenec 2015 (upraveno) Plněno je jak jsem psal podle tabulky (viz příloha). Zarážející je, že to po nastartování chladí a pak to je ,,vlažné" a po delší době opět chvilku chladí. A co snímač teploty klima a nebo sušárna (vysoušec) klimatizace. Nemůže to být tím? kacaba 12 - ano, 406 je r.v.1996 viz můj podpis vozidla v podpisu. Domníváš se, že by to mohlo způsobit možství oleje? Upraveno 30. červenec 2015 uživatelem OK406 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kacaba12 Odesláno 30. červenec 2015 Sdílet Odesláno 30. červenec 2015 (upraveno) psal si odsáté chladivo 250g kolik bylo odsátého oleje? Pokud je plně naplněná klimatizace a jdu jí odsávat tak vytáhnu max 20g oleje .olej nikdy neodsaješ všechen. Olej se po zapnutí klimi ohřeje roztáhne a brání plynu v chlazení ,kompresor běží větráky také ale klima chladí velmi málo nebo vůbec. Takže pokud jsi tam nacpal 130cm a nic jsi neodsál určitě né možná možná 10g to přeháním tak jste naplnili systém min 200cm oleje to je moc. Doporučuji zajet znova do servisu zapnout klimu nechat ohrát olej jde pak lépe ven, znova odsát a uvidíš kolik je tam oleje . Pak znova naplnit Koukni na kompresor. jestli stále běží nebo vypne ,pokud vypne tak je systém přetlakován. Upraveno 30. červenec 2015 uživatelem kacaba12 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Satepek Odesláno 30. červenec 2015 Sdílet Odesláno 30. červenec 2015 (upraveno) Presostat na bance plnění, řešil jsem to dva roky. Po startu do 10s cukla spojka klima sepla, nachladila, vypla po par minutach jizdy a uz nezapla, nekdy treba po hodce dvou jizdy sepla.. Presostat jsme měril, ale nikdy ve fazi kdy to vyplo... na to nebyla prilezitost, pak jsme dotahl vrak, presostat prehodil a klima slape jako hodinky , Přehazoval jsem čidla, měnil klimakompresor, prochazel kabely.. Protoze vzdy kdyz jsem meril ty dva piny myslim 3 a 4 na presostatu co maji byt jakoby propojene kdyz je presostat seply tak byly... Ale, přesto po výměně, bez problému. Upraveno 30. červenec 2015 uživatelem Satepek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 30. červenec 2015 Sdílet Odesláno 30. červenec 2015 (upraveno) a za jazdy ziadna zmena? ci ste to len na volnobeh skusali? pri stati? Upraveno 30. červenec 2015 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 31. červenec 2015 Autor Sdílet Odesláno 31. červenec 2015 (upraveno) Krtek2 : žádná změna ani za jízdy. Jel jsem cca 80 km a nic. kacaba 12: psal jsem nas začátku tohoto příspěvku, že mi odsáli 250g chladiva (bylo v klimatizaci). Nevím, kolik bylo odsáto oleje. Vše naplnšno dle tabulky. Odsálo se vše = chladivo i olej a pak bylo následně vše doplněno. Satepek: presostat = myslíš tlakový spínač? Upraveno 31. červenec 2015 uživatelem OK406 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Satepek Odesláno 31. červenec 2015 Sdílet Odesláno 31. červenec 2015 Ano, Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 31. červenec 2015 Autor Sdílet Odesláno 31. červenec 2015 (upraveno) Díky. Tak jsme byl u ,,autolékaře". Odsálo se znovu vše a naplnilo znovu. Chladiva se dalo 600g. Kompresor běží, ale udělá tlak max. 5 Bar. při zapnuté spojce chladivo koluje. Neudělá tlak při sepnuté spojce. Takže příčina zřejmě je v kompresoru (Sanden SD V16). Upraveno 31. červenec 2015 uživatelem OK406 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kacaba12 Odesláno 31. červenec 2015 Sdílet Odesláno 31. červenec 2015 Kolik jste odsali plynu a oleje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 31. červenec 2015 Autor Sdílet Odesláno 31. červenec 2015 (upraveno) Odsálo se vše + zkouška a pak se naplnilo 600g chladiva a oleje dle tabulky. Nic se nezměnilo. Vše při ,,starém". Takže to vidí mechanik na vadu kompresoru, jelikož vše je v pořádku, jak jsem uvedl předchozím příspěvku. Tlakovým spínačem to není. Prý je to kompresorem. Upraveno 31. červenec 2015 uživatelem OK406 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dano406 Odesláno 31. červenec 2015 Sdílet Odesláno 31. červenec 2015 Sorry za . Pikaču tomu rozumím,ale již několikrát se tě ptali kolik se odsálo toho oleje? Tvoje odpověď byla vždy "VŠE" , což není možné a to proto,že je ten olej rozfrcaný po celém klima okruhu. Jestli se mi podaří najít lístek po mém plnění tak ho sem přihodím.Je tam totiž informace kolik se odsálo chladiva v gramech a kolik oleje v ml. Neber to ve zlém Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 31. červenec 2015 Autor Sdílet Odesláno 31. červenec 2015 Dano406, uvádím zde pouze to, co vím. Jinak žádný papír, kolik bylo čeho odsáto nemám. Jinak jsem psal, že bylo opětovně vše odsaté a znovu naplněno (na podruhé), kdy chladiva bylo doplněno 600g. Co se Ti na to nezdá? Je samozřejmě jasné, že k absolutnímu odsání nemůže nikdy dojít. Pokud by si věděl o příčině u mé klimatizace, tak to sem můžeš uvést. Jinak tvůj příspěvek je o ničem a nepomůže vyřešit daný problém. Neber to ve zlém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dano406 Odesláno 31. červenec 2015 Sdílet Odesláno 31. červenec 2015 Neber to ve zlém,ale nikde jsem se nedočetl jestli to auto máš od novoty,tudíž první majitel,který si ho odvezl z autosalónu.Pokud ano,tak máš 100% jistotu co se s tím dělo,jinak nemůžeš vědět jestli to před tebou někdy někdo neplnil. Taky jsem tu nenašel ani zmínku o tom jestli před tímto zásahem klima byla funkční nebo ne. Taky jsem se tu někde dočetl,že může špatně spínat spojka kompresoru.Myslím tím , že prokluzuje a měla by se dát snad nějak seřídit. Bohužel nevím vše,ba naopak vím kulové a tak se nechám poučit a zeptám se co to byla za plničku poloautomat. Byl jsem s klimou jen u dvou subjektů a světe div se měli stejné mašinky,nějaké zelené a byly od Valea(asi regionální mánie,či co). A po každé z ní vyjel papír s údaji. I po opravě se mi zdálo po asi 3 dnech,že to přestáva chladit a z dlouhé chvíle jsem si hrál s teplotou na panelu,od min. po max. a světe div se, klima se rozchodila jako za mlada a chladí a chladí. Neříkám,že to může být tvůj problém,ale nejspíš jsem tím nějak ten směšovací ventil či co to tam míchá vzduch rozchodil. A jen mimochodem u mě měnil kondenzátor a jednu trubku a při zhlédnutí toho kondenzátoru jsem zjistil,že už ho někdo měnil.Byl totiž vyroben o 7 let později. Ještě mi ten maník říkal , že když se mění kondenzátor, tak by se měl vyměnit i vysoušeč,ale tebe se to netýká,když jsi nic neměnil. Taky vzpomínal něco o oleji,jsou dva druhy,jako se používají dva druhy kompresorů,takže by jedním druhem mohl zdegradovat ten druhý typ. Při otázce jak ví kolik tam má dát oleje,mě zdělil,že podle tabulek co se mění tak tolik tam toho dá,tudíž mnoho oleje škodí. Nejlíp ti to tu napsal kacaba12. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.