Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Cesta autem do Albánie


Recommended Posts

Ahoj, 

dovolená v hotelu přes českou cestovku - Albanie Durrez , hotel asi 7 km jižně pod městem.

Nutný mezinárodní ŘP

 

Cesta, 1 den - klasicky na Chorvatsko, Viden, Zagreb, Split , až na konec dálnice. Projeta Bosna i Her. opět vjezd do HR a asi 30 km před Dubrovníkem nocleh v apartmanu cca 1050 km

            2 den - zbytek trasy cca 350 km, Černá hora, Budva, Bar, na přechod Sukobin. tady asi 3/4 hodiny čekání. 

 

zpět v podstatě to samé , jen Boku Kotorskou jsme nejeli trajektem ale objeli. Na hranicích Albanie - Č hora 2 hodiny čekání.

 

Ten 350 km usek projet Č. Horu a Albanií do Durrez je tak na 7 hodin, jede se od 50-70 km max, v Albanií cca 30 km dálnice 90 km/h.

silnice perfektní. v Albanií jsme 4 dospělí v autě koukali , krásná upravená země, žadné riziko, co 5 km na silnici policajti.

Upraveno uživatelem Milhaus65
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem okolí moc nezkoumal. Pod Durrez je ještě jedna vyhlášená pláž, i snad nějaká vyhlášená rezervace.

Čechů tam bylo spousta i autama . Naši sousedi jeli někam autem tuším do Berat, památka Unesco - město tisíce oken. 

My jsme si užívali horko, krásnou písčitou pláž a teplé moře.

Komu nevadí delší cesta, vřele doporučuji.

Upraveno uživatelem Milhaus65
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja byl jednou autem taky daleko, v Portugalsku. A uz nikdy! Nestoji to za to. Ja jako ridic vyrizenej, z dovolene prd, protoze po projezdu na misto jsem se dva dny probiral z cesty. Ale jo, jezdete, ale ja uz ne e ;) Dneska skocim na Easyjet a jsem za 900,- za hodinu a pul ve Skotsku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vidíš to - a já zase nejraději vzpomínám na legendární (několikrát tu zmiňovanou) dovču v roce 1996, kdy jsem 14 dnů skoro nevylezl od volantu. Projel jsem tehdy Rakousko (Linz, Salzburg, Groosglockner), Itálii (Benátky, Padova, Verona, Pisa),Monako, pak po francouzské rivieře (Nice, St. Tropez, kaňon Verdon), Andorru a Španělsko (jen Katalanii).Zpátky přes Francii (Grenoble, Iseran), Švýcarsko (Ženeva, Curych, Schaffhausenské vodopády) a pak non stop přes Německo domů. Najeli jsme mnoho tisíc km (fakt už si nevybavím kolik), spali jsme v dodávce a všichni 3 účastníci byli velice spokojeni.

Někoho holt řízení baví, tak jezdí jak v práci, tak o dovolený. Někdo si raději zaplatí za letadlo a pak týden leží na místě a přemýšlí na kterým boku byl dýl - to je pojetí, který by vyhovovalo Helče, ale já bych se z toho asi osypal.

 

P.S.

K tématu - dík. O Albánii jsem přemýšlel cca na přelomu milenia, ale nějak mi tehdy nedali vízum a tak jsem neodjel.

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše Medvěd, je to asi věc názoru a náhledu. Letecky je to pohodlí a rychle. Když není zrovna zataženo a neletím v noci, je i docela zajímavý pohled na matičku Zemi z výšky. Autem si zase mohu zastavit kde se mi právě líbí a i během cest vidět hromadu zajímavostí - pravda za volantem si toho rozhlížení moc neužiju, ale pokud jedou dva řidiči tak i to se dá. 

Španělsko Costa Brava a GB Liverpool, to byl opravdu za volantem "nářez", ale stálo to za to. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rád řídím, užívám si to. 

Když poletím do Řecka, tak pojedu 1-3 h na letíště, tam 2 h čekání,cca  2.5 h strachu let, transfer z letiště cca 1 h. Jeden den stejně strávený cestou.

 

@medved   - víza už nejsou třeba, češi jako jediný národ neplatí při vstupu do Albánie žádné poplatky (našel jsem na netu, je to prý velká výsada, autor nevěděl proč) asi ještě z dob tvrdé komunistické ruky Envera Hodži. Letní turistika za mořem tam funguje druhou sezonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vše v pohodě. Nikomu se nic neztratilo. Ani pokojské , kterým jsme občas nechali € na posteli si ho nevzali. Musel jsem jim to strčit do ruky. 

Jediný blbý pocit , jsme měli, když jsme se vraceli  zpět, tak na hranicích Al.- Č hora, jsem čekali asi 2 hodiny. Tam do určité vzdálenosti přechodu k autu přišlo pár cígáňat s rodinou a žebrali.  

Upraveno uživatelem Milhaus65
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cesta taky ok. Nic co by člověk cítil jinak než u nás. Jen ty rychlostní limity. Černá hora a BiH, je samá 50 a jede se po krásných městech tak je na co koukat, Budva, Bar atd. Albánie ve městě 40, mimo 50-60, hodně policie a kolaři zásadně v protisměru i na dálnici. Kdo by jel na noc tak na to pozor.

Když jsem jel do Bulharska přes Rumunsko, taky nic. Krásné cesty, nebezpečné povozy na 4 proudovce. Z Albanie jsem měl lepší pocit nez z Rumunska.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jel jsem 508 viz obrázek, na cestě nas nikdo nekontroloval. Na celnici po předložení českých pasů hned průjezd.  

Sousedům na hotelu se párkrát stalo, když zjistili že jsou češi tak se jim místní omlouvali co se stalo, ale nevím kde, jestli v hotelu nebo někde v hospudce.

Zajímavá spotřeba auta , 4 dospělí , plný kufr.

Cz Eurooil 1 nádrž 5.8

ČH Lukoil  2 nádrž 6.6 , očividně ztráta výkonu, na pohled velká , pěkná pumpa.

BiH noname 3 nádrž 5.85 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji. Jinak moc pěkná spotřeba. 508 byla pro všechny pohodlná a prostorná , na to že se jedná o sedan? Jak je to s kvalitou paliva v Albánii a jaká je hustota čerpacích stanic? Jediné, co je neúměrné, jsou rychlostní limity. To si používal tempomat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...