Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Povolání - řidič MKD (pohádka na dobrou noc)


Medvěd

Recommended Posts

KAMIOŇAČKA
:
V autě se vyspím líp než doma. Na parkovišti dělám grilovačky

 

Na cestách člověk pozná, jak málo k životu potřebuje. Jen jídlo, místo, kde se vyspí a umyje, říká v rozhovoru pro projekt Lidé Česka Alexandra Jindrová, která sedmým rokem brázdí evropské silnice za volantem kamionu. Nejlépe se vyspí na parkovišti, doma jí chybí vrčení aut. Jejím heslem je: Co dokáže chlap, dokáže ženská.
 

Jak dlouho řídíte kamion?

Už sedm let.

Bavilo vás
vždy?

Ano, vždycky a hodně. I když zajímavé je, že řidičák na
 jsem si udělala poměrně pozdě, až když mi bylo devětadvacet. A dva roky nato už jsem měla papíry i na kamion.
 

Jak jste se k práci kamioňačky dostala?

S manželem jsme chtěli baráček, tak jsme se rozhodli, že zkusíme tuto práci. První do toho šel můj muž. Já jsem zkoušela také jezdit a postupně jsem zjistila, že mě to baví. Manžel mě pak bez mého vědomí přihlásil do autoškoly, bylo to překvapení. Řidičák tenkrát vyšel asi na třicet tisíc. Od té doby řídím. Předtím jsem dělala prodavačku, takže to byla pro mě velká změna. Tím, že manžel začal o dva roky dříve, tak už jsem věděla, do čeho jdu, měla jsem to od něho odkoukané. V tom to pro mě bylo jednodušší. Začínala jsem v plzeňské firmě, pak jsme se dostali sem do Jičína.

Kam obvykle jezdíte?

Všude možně. Poslední tři čtvrtě roku ale jezdím stále stejnou trasu. Nakládáme tady v Čechách a jedeme do Španělska. Zpočátku jsme jezdili jen do Barcelony, v poslední době až do Valencie. Předtím jsem toho projela opravdu hodně. Anglii, Francii, Německo, Itálii, Portugalsko, Španělsko, Švýcarsko. Byli jsme ve Švédsku, Norsku, Dánsku. V podstatě v celé Evropě. Ze severních zemí mi chybí ještě Finsko.

Jezdíte s manželem ve dvojici, nebo i každý zvlášť?

Občas jezdíme zvlášť nebo za sebou, každý ve svém kamionu. Jsme ale raději, když se to neděje. Jedeme spolu a na dlouhých trasách se střídáme za volantem.

Je pro vás cesta určitým způsobem i výlet, nebo čistě jen práce?

Jak kdy. Když ale
jezdění baví, tak to nevidí jen jako práci. My s manželem jezdíme rádi, děláme si srandu, že jsme placení turisté. Také hodně záleží na počasí. Když je krásně, tak se dokáže člověk i kochat a radovat se z krajiny.

A máte možnost třeba ve Španělsku na dva, tři dny zaparkovat kamion a
relaxovat na pláži?

Když to vyjde na víkend, tak se i zadaří. Někdy se sejde parta a uděláme si hezký víkend. Ale není to pravidlem.

Jak snášíte, že jste často na dlouhou dobu mimo domov?

Ze začátku jsem to snášela těžce. S dispečerem se to dá ale dobře naplánovat a přizpůsobit. Říct si, na jaké turnusy budeme jezdit.
je spokojený podle toho, jak šikovný je dispečer. Když to umí dobře naplánovat, práce navazuje, nečekáte nikdy dlouho, tak je to fajn. Ze začátku jsme jezdili na čtyři až šest týdnů. Bavilo nás to a neustále jsme viděli něco nového. Teď to zkracujeme.

Proč?

Splnili jsme si sen, máme baráček v Lomnici u Sokolova a snažíme se tam co nejvíc být, vylepšovat a pracovat na
. Takže teď jezdíme většinou na týden, to už se dá vydržet.

Od čeho se odvíjí vaše výplata?

Za ujetou trasu. Když auto stojí, stojí i výplata. Za víkendy máme příplatky.

Hlídá vám dopravce spotřebu?

Určitě. Spotřebu i telefon. Mohu dostat penále za spotřebu, nebo když jedu mimo trasu. Musím dodržovat určitá pravidla, s tím problémy nemám.

Může mít kamioňačka nebo kamioňák rodinu a děti? Dá se to skloubit?

Malé děti určitě ne. Já děti nemám a manžel už má dospělé. Dnes je jim přes dvacet a zakládají svoje rodiny. Za chvilku budu doufám babičkou...

Spočívá vaše práce čistě v řízení, nebo pomáháte i vykládat zboží?

Většinou ne, ale někdy se i sami nabídneme, že pomůžeme. V kamionu neustále sedíme nebo ležíme, takže jsme rádi, když máme alespoň nějaký pohyb.

Je vám jedno, co vezete?

Ano. Jediné, co bych nechtěla vézt, jsou živá zvířata. To bych nemohla, protože mi jich je líto. Nevozím také ADR (
Accord Dangereuses Route, pozn. red
.). To jsou nebezpečné náklady jako nafta, benzin, chemický náklad. Vůči tomu mám respekt. Většinou vozím materiál pro automobilky a zpátky prázdné obaly.

Když jste
, přespáváte v motelech, nebo v autě?

V autě. Já už se teď asi lépe vyspím v kamionu než doma v posteli. Asi mi tam chybí to houpání a vrčení aut okolo. Já si vlastně tak trochu chodím do práce
.

Jaká je na cestách infrastruktura pro řidiče velkých aut? Můžete porovnat Česko s jinými zeměmi?

Zaplať pánbůh, že firma má vlastní parkoviště, kde na sto procent zaparkujeme. Na benzinku se totiž kolikrát vejde pět, šest aut a je plno. V Německu mají ohromná parkoviště pro kamiony, ale stejně, když parkujete po deváté hodině, tak je to skoro bez šance. Musíte projet dvě tři parkoviště, než najdete místo.

A jak je to s hygienou na cestách?

Na každém parkovišti je sprcha a záchody. Úplně úžasné je v tom Německo, Francie trochu poskřípává. Ale člověk si najde určitá parkoviště, ta vyzkouší a na ta místa se vrací. V Německu, na některých místech ve Francii a Španělsku jsou
placená parkoviště, kde je dobré zázemí. Jsou tam dokonce pračky i sušičky. Dřív se říkalo, že kamioňáci smrdí a jsou špinaví. Ale to dnes neplatí. Kdo chce, ten si hygienu zařídí.

Jak řešíte stravování?

My si doma zavařujeme do sklenic. S sebou vozíme malý vařič, na kterém si jídlo jen ohřejeme. To je nejrychlejší a nejjednodušší varianta. Je to vlastně hodně podobné jako kempování. Občas se domluvíme s kolegy, sejdeme se na jednom parkovišti a pořádáme grilovačku, to je super.

Parkoviště pro kamiony jsou vyhlášená tím, že na nich není úplně bezpečno. Stalo se vám někdy, že by se vás někdo pokoušel okrást, či dokonce napadnout?

Naštěstí ne. My se vždy snažíme hledat parkoviště, která jsou osvětlená. Parkujeme tam, kde je víc aut. Nikdy ne na samotu, na tmavá místa, kde není lampa. Je to opravdu o plánování. Když někam jedu, tak si předem naplánuji, kde zaparkuji. Raději zastavím padesát kilometrů před vykládkou nebo za vykládkou, ale vím, že parkuji dobře. Jsou taková parkoviště, říkáme jim „lízátka“, kam člověk jenom zajede a vyjede. Nejsou tam žádné řady na parkování. Tam to není úplně bezpečné, maximálně tam zastavíme na záchod, ale nikdy ne na noc

Ťukají vám na okno prostitutky?

V tom je vyhlášená Rudná a pak hranice do Španělska. Tam je to úplně běžné. Ony zaklepou, ale když vyleze ženská, tak se otočí a jdou. Mají po kšeftu. Jednou se nám ve Francii dokonce stalo, že na manžela ťukal pán a lákal ho do lesa. Manžel se tak rozčílil... To jsem brečela smíchy.

Musela jste někdy řešit situaci, že se ve vašem kamionu snažil cestovat běženec?

Já jsem to zatím naštěstí nikdy řešit nemusela. Ale vím, že se to stává na cestě do Anglie. Je to opět o plánování. Musím zaparkovat co nejdál od přístavu. A pak mít plynulou jízdu až do přístavu ke kontrolám, aby se mi po cestě nikdo nemohl dostat do auta. U kontrol už běženci nejsou. Problém je ale těsně před přístavem, takže tam nesmím stát. Lidé tam naskakují na auta a snaží se na kamionu přejet do Anglie. 

Projela jste celou Evropu, máte tedy možnost srovnání. Kde jsou podle vás dobří řidiči, a kde naopak horší?

Agresivní řidiči jsou v Česku, tady to fungujeme stylem: „Rychlejší vyhrává.“ Špatní řidiči jsou také ve Francii. Člověk tam musí být hodně ve střehu. Anglie je na druhou stranu úplně úžasná, tam jsou bezvadní řidiči. Na levé straně se mi možná řídí ještě lépe. Německo je také dobré, takové svižné.

Řidiče osobních aut často zlobí kamiony, které se na dálnici navzájem předjíždí. Děláte to také?

To víte, že ano. A ráda.

Proč? Je mezi kamioňáky rivalita?

Ono primárně vás motivuje stihnout vykládkové okno. Pořád někam spěcháme. Ale pravda je, že se i předháníme v tom, kdo má silnější auto, komu to v kopci víc zabírá.

Řízení kamionu mohou někteří vnímat jako spíše mužskou práci. Není to pro vás v něčem handicap?

Vůbec ne. Moje heslo je, že co dokáže chlap, dokáže i žena. Podle toho žiju.

A jak jste si zvykala na práci v mužském kolektivu?

Začátky byly takové... Co si budeme povídat, chlapská ješitnost tam je. Ale vždy záleží na konkrétním člověku. Někdo mi řekne: Jo, jsi dobrá. Když mě předjíždí, tak troubí, fandí, ukazují palečky, jsou pozitivní.  Ale třeba u Slováků se mi občas stává, že ženou pohrdají. Chovají se k ní, jako že tam nepatří. V lepším případě se jenom zle podívají, v horším případě vás i urazí. Takže se jako řidička setkám i s negativními reakcemi. Ale nad tím mávnu rukou. A ještě přidám, ať jsem lepší jak oni.

Máte i nějaké kolegyně?

Mám, ale stýkáme se spíš minimálně. Občas se potkáme v Rumburku na pumpě. Vídám jich tak pět, šest.

Co říkáte na častý předsudek, že ženy hůř řídí a neumí couvat?

To je samozřejmě nesmysl. Viděla jsem chlapy, kteří nezvládli zacouvat na
, přitom ženská to zvládla napoprvé. Buď to člověk v sobě má, nebo ne a je jedno, jestli je to žena nebo muž. Jak jsem říkala, co dokáže chlap, dokáže i ženská.

S manželem trávíte dlouhé dny na cestách. Netrápí vás ponorková nemoc?

Vůbec. Lidé nás v tom buď obdivují, nebo si myslí, že jsme divní. Ale je to v pohodě. Nenutíme se do rozhovoru. Když chceme mlčet, tak hodinu mlčíme, pak někoho něco napadne a pokračujeme. Je velké plus, že máme stejné starosti, stejnou práci, řešíme jedno a to samé společně. Myslím, že nás to sblížilo. Ale samozřejmě to funguje jako v každém vztahu. Ne vždy máme stejný názor na věc.

Není cesta někdy monotónní? Jak se zabavíte a jak bojujete s únavou?

Snažím se pořádně vyspat, abych za volantem neusínala. Proti únavě nejvíc pomáhá stáhnout topení. Když je velká krizovka, tak zastavím a obejdu si auto. Nechci riskovat. Stále poslouchám rádio. Dříve jsme jezdili na volném trhu, to znamená, že jsme pokaždé jeli jinam a poznávali nová místa. To opravdu nebylo monotónní. Teď máme stabilní práci na projektech, takže víme, kdy budeme doma a kdy ne. Lépe plánujeme. Obvykle je to tak, že jsme týden v práci, pak dva dny doma a zase týden v práci.

Je to dost sedavé povolání...

Taky jsem v kamionu přibrala sedm
. Jedete v noci, nudíte se, tak jíte. Když se podíváte na kamioňáky, tak to jsou samí pupíci. Ta práce je náročná na psychiku. Musíte spěchat, abyste stihla vykládkové okno, na silnici musíte být stále ve střehu. Ale fyzicky těžká práce to není, pohyb nemáte žádný a za ty dva dny volna to nedoženete.

Komunikujete po cestě s kolegy vysílačkou?

Vysílačku jsme měli ve starém kamionu, teď už ne. Máme navigační systém a GPS.

Berete stopaře?

Ne. Je to riskantní. Mně stačí, když odpovídám za svůj život.

Řídíte ráda i o dovolené?

Ani ne. Když jsem stále na cestách, tak je pro mě domov vzácný a nemám chuť někam jezdit. Jiní o dovolené rádi jedou na výlet, my jsme raději doma na zahradě. Když už někam jedeme, tak moc neřídím. Manžel si totiž splnil sen a koupil BMW, takže raději řídí sám.

Jaký to je pocit, když člověk z kamionu sedne do osobního auta?

Hrozný. Sedíte na zemi, nic nevidíte. Je to pro mě hodně zvláštní. Od té doby, co řídím kamion, se osobákem také víc bojím. Řídím ho minimálně.

Neuvažovala jste o zaměstnání v zahraniční firmě?

Určitě jsme nad tím přemýšleli, ale u nás je problém jazyková bariéra. Domluvíme se, ale není to na špičkové úrovni. Navíc bychom znovu začínali na nejhorším autě a museli bychom se škrábat nahoru. Nakonec jsme zůstali tady a je nám dobře.

Co říkala vaše rodina, když jsme se rozhodla jezdit s kamionem?

Ze začátku měli strach, hlavně mamča a starší brácha. Když ale viděli, že je všechno v pohodě a že jezdím dobře, tak se uklidnili. Brácha se pak se mnou všude chlubil. Musela jsem se přijet ukázat k němu do práce. V rodině to není nic nového. Maminka je také řidička z povolání, jezdila se vším možným, třeba se škodovkou 1203 nebo jeepem. Rozvážela lidi po stavbách. Táta zase měl pojízdnou prodejnu.

Proč podle vás kamion zatím neřídí více žen?

Kámen úrazu je, že žena se často bojí do autoškoly vůbec přihlásit, nemá na to sebevědomí. Já jsem dnes ráda, že mě tenkrát manžel přihlásil. Líbí se mi, že se v téhle práci nedělají rozdíly mezi chlapem a ženou. Jsme stejně platově ohodnocení. Ať chci cokoli, tak vyhoví stejně mně jako mužskému řidiči. Když jsem ještě dělala ve fabrice nebo prodávala v obchodě, tak chlap vždycky bral víc peněz za stejnou dřinu. Řízení mě hodně baví a stále mi to dodává sebevědomí.

Co konkrétně vás na tom baví?

Ke kamionu mám dobrý vztah už proto, že jsem se díky němu vlastně seznámila s manželem. Prodávala jsem v cukrárně a on tam přijel zavážet zboží...  Na téhle práci je fajn, že zjistíte, jak málo k životu potřebujete. Najíst se, napít, mít se kde vyspat a kde umýt. Nic víc. Jestli mám džíny za tři tisíce nebo za tři stovky, na tom nesejde.

Zdroj:

 

 

Kolik % z článku je asi pravda a kolik jen "reklamní dobře zaplacená kašírka" ve smyslu: "Když ptáčka lapají ....."

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím. Dost ženských který se velkým volantem živý znám. Že by to byla až taková selanka jak v tom článku vypráví tak to určitě není. Sám výš že šofeřina je svým způsobem řehole. Dávno je pryč doba o které mi vyprávěl strejda a v práci na tu dobu starý psi taky rádi vzpomínají tehdy byl šofér ať už na MKD nebo VKD nebo autobusák někdo. A šéfové si ty nejlepší předcházeli když třeba vypráví že v pondělí vyjel do Hamburku a vrátil se v pátek navečer a šéf ho chválil jak to rychle zmáknul dnes se Praha- Hamburk pro kontejnery točí i třikrát za týden. Tehdá se říkalo šofér je svůj pán protože jak vyjede ze dvora tak je nad ním jen střecha kabiny dnes je 98% aut pod GPS a když není auto tak má řidič chytrej služební telefon a jeho polohu dispečer šmíruje přes telefon. Tím že se otevřeli hranice se nemusí čekat na hranicích ale stejně se čeká na vnitrozemských celnicích. Je toho spousta o čem se dá psát a vyprávět kdo někdy jezdil s kamionem tak má spousty zážitků. Pravdou je že i když budeš jezdit jednu a tu samou práci tak cesta je pokaždé jiná. Kus romantiky v tomhle řemesle pořád zůstává to se musí nechat. To jak tam píše že doma se pořádně nevyspí, tak to nevím. Jako nebyl pro mě problém se vyspat v autě a kousek od hlavy mi burácel motor od Friga a usnul jsem ale že bych se bez toho kraválu nebo bez takové té zvukové kulisy silnice nevyspal tak to určitě ne. Člověk může říkat byl jsem tady byl jsem tam ale většinou zná v tom místě jen překladiště, skladiště případně parkoviště. Že by dispečer nechal auto stát někde ve světě jen aby si šofér mohl prohlídnout místní pamětihodnosti tak to určitě ne. Občas to vyjde že výkend někde ztvrdneš ale to se pak dohání spánkové manko pak si poklidíš v autě a většinou se ti od auta nechce nikam daleko chodit. Asi se občas povede když se sjede na parkovišti dobrá parta že se užije sranda ale dnes se kamarádšoft nenosí v normálním životě a o životě na silnici to platí stejně.

Každopádně MKD je pro svobodný chlapy který ještě nemaj rodinu nebo pro pardály který už mají děti odrostlí podle mě to práce pro ženskou není i když znám i pár ženských který jezdí MKD ale podle mě pokud se chce ženská živit velkým volantem tak na busu nebo na nějakém regionálním ježdění a co se týče těch fotek tak ty fotky jsou všechno možné jen ne ukazující ty správné šoférské momenty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

osobne to je jen pekny lakavy clanek
sice sem videl uz nekolik zenskych za volantem kamionu
jenze jedny tahlo k 50 letum a byla korpulentti postavy (asi to sadavy zamestnani)

a druha byla asi jeste mlada blba - te sem typoval tak do 30 - ale ta jezdila asi jen vnitrostatne ale presto ze mela slusnej kamion docela s tim zapasila

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě i podle mně je to vyprávění úplně mimo realitu a na rovinu - neumím si představit, jak taková krasotinka přijede s kamionem na vykládku, kde musí na paleťáku tahat tunový palety (jako to bylo když jsem jezdil u Řebíka - na paletě bylo 975 kg pelet a kamioňák je vozil na konec auta, kde jsme je "píchali" na ještěrku). Ani palety s minerálkama, které se vozí do TESCA apod. nebudou o moc lehčí a i chlap má co dělat, aby s nima hnul.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je ten skladník JEDEN (já), tak se buď vykládka silně protáhne nebo holt musí ten paleťák vzít a tahat. Ono vlézt 24x na korbu, tam si SÁM navézt paletu na konec, slézt dolů, sednout do ještěrky a paletu odvézt do skladu, to nějakej čas zabere

 

Mimoto ani nevím, jestli skladník může na korbu auta a jak by se řešil případný pracovní úraz .... - ale to už možná zbytečně řeším detaily.

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hezká pohádka pro mladý klucíí--americký sen v čechách ;)

 

četl jsem kdysi knihu od Nikiho Laudy jak probíhaly některé (placené) rozhovory pro média--zatímco on mluvil do kamery, mladá asistentka musela mávat za kamerou šekem, aby ty hovadiny co chtěli slyšet vůbec domluvil :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

otec s kamionem jezdil, a ja x dni o prazdninach kazdy rok s nim..... a jsou to pekny kecy. Znamej co si v usa poridil na hypoteku takovy maly ranc se zivi tim, ze ma truck a nechava se najimat..... rikal kdyz byl v cechach, ze kolikrat stavi jen kvuli velke potrebe jinak ze moci do flasek apod..... ale tam se musi opravdu ohanet aby se uzivil, ale tady.... tady je to uplny peklo

Upraveno uživatelem Scratch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ona tam ale rikala ze dost casto jezdi v tandemu s manzelem a stridaji se v rizeni...ja tedy vzdy myslel ze to uz neplati a jezdi se solo.

Ja co tak pochytim tak mi prislo ze to bylo gut jeste za komancu to se dalo neco privezt a zpenezit a pak tesne po 89 ale ted uz je to hodne tvrda drina...ne ze by drive nebyla

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

, tam si SÁM navézt paletu na konec, slézt dolů, sednout do ještěrky a paletu odvézt do skladu, to nějakej čas zabere

 

Mimoto ani nevím, jestli skladník může na korbu auta a jak by se řešil případný pracovní úraz .... - ale to už možná zbytečně řeším detaily.

V  ještěrce po place už snad nejezdí řidič kamionu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lado precti si celou konverzaci. Medved reagoval na to ze skaldnik nesmi do nakladaku a ridic nakladaku do skladu, tudiz skladnik nemuze vylozit nakladak paletakem, ale pouze jesterkou a sam nevim jestli je lepsi sundavat sajtny z boku, nebo radsi palety natahat zadem....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U nás v obchodě, právě kvůli jednomu vážnýmu úrazu, teď nastavili hodně tvrdý pravidla. Skladník nesmí na kamion ani šáhnout, nesmí ho navigovat na rampu, otevírat a hlavně nevstupovat na korbu, takže všechno musí vytahat řidič a zase jen na přesně daný místo, nesmí udělat ani krok navíc směrem do skladu. Nedávno bylo kvůli tomu všemu hodně dusno. Takže věřím tomu, že i kdyby vylezla dlouhonohá blondýna jako řidička, tak si to prostě skladník pod kamerama nelajzne  a nechá ju, ať si to hezky všechno složí sama.

Jako jezdit s kamionem by se mi asi taky líbilo :cool: , ale myslím, že práce pro ženskou to fakt moc není, hlavně kvůli té vykládce.

Článek je trochu přitaženej za uši, takhle mi to skoro vyznělo, že ona spíš jezdí hlavně s manželem a jen ho střídá za volantem, beztak veškerou údržbu atd. dělá určitě on. Nevšimla jsem si, že by se zmínila, že jezdila i úplně sama třeba na několik dnů na druhou stranu Evropy :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lado precti si celou konverzaci. Medved reagoval na to ze skaldnik nesmi do nakladaku a ridic nakladaku do skladu, tudiz skladnik nemuze vylozit nakladak paletakem, ale pouze jesterkou a sam nevim jestli je lepsi sundavat sajtny z boku, nebo radsi palety natahat zadem....

Máš pravdu. Nějak jsem si to špatně přečetl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V  ještěrce po place už snad nejezdí řidič kamionu.

Nejezdí, ale někdo ty palety musí k tý ještěrce dostat a pokud by je tam měl tahat skladník, tak by to fakt čas vykládky citelně protáhlo.

To Scratch - boky to skládat nešlo

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som dávnejšie čítal článok aj hodvábnej ceste. To jazdili vtedy kamióny z európy až napríklad do Iránu. Boli to roky 70 až do neviem akého roku 90 a volačo, kedy ešte pár firiem jazdilo takto ďaleko.

Také niečo by som chcel skúsiť raz v živote. Poprípade austráliu.

Inak článok je fakt skreslený.

Upraveno uživatelem marko306
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě i podle mně je to vyprávění úplně mimo realitu a na rovinu - neumím si představit, jak taková krasotinka přijede s kamionem na vykládku, kde musí na paleťáku tahat tunový palety (jako to bylo když jsem jezdil u Řebíka - na paletě bylo 975 kg pelet a kamioňák je vozil na konec auta, kde jsme je "píchali" na ještěrku). Ani palety s minerálkama, které se vozí do TESCA apod. nebudou o moc lehčí a i chlap má co dělat, aby s nima hnul.

No tak jako já když jsem jezdil tak na většině skladů byli paleťáky elektrický a na prodejnách taky nebo alespoň na těch kde se točilo hodně zboží a skládali se třeba 4 kamiony denně. A to aby se s paletou člověk nenadřel i když má přes tunu je jen věc cviku a toho umět si vyhovět, uvědom si že skoro 100% dnešního vozového parku jsou moderní soupravy které mají vzduchové pérování takže stejně tak jako není problém vyrovnat výšku podlahy návěsu ,auta ,vleku k podlaze skladu tak úplně stejně se dá ta souprava naklonit aby ty palety jezdili jen na roztáhnutí. Paleta limonády, piva, atd. je cca 800 Kg mouka, mléko je k 1000Kg pokud si to dobře pamatuju. Když jsem jezdil na Penny marketu tak jsem za den dělal i tři fůry vozili jsme 33 palet na návěsu a když jsem jel s "paletovkou " tak byl návěs skoro pokaždé naložený okolo 30 tun zboží a v pohodě jsem to dokázal složit naložit obaly a odřídit. Pravdou je že mi bylo o 13 roků méně a vážil jsem o skoro 40 kilo méně. A jezdívali jsme že jsem ve 3 vyjížděl a vracel jsem se po 21 na firmu. Už tehdy tam s náma jezdila na výpomoc holčina která normálně jezdila s valníkovou soupravou s HR na Bramacu a taky to dávala v pohodě a i jen ručním paleťákem a jestli vážila 50 Kg tak možná přeháním faklt je to jen o tom umět si vyhovět.

Upraveno uživatelem Vena garážmistr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U nás v obchodě, právě kvůli jednomu vážnýmu úrazu, teď nastavili hodně tvrdý pravidla. Skladník nesmí na kamion ani šáhnout, nesmí ho navigovat na rampu, otevírat a hlavně nevstupovat na korbu, takže všechno musí vytahat řidič a zase jen na přesně daný místo, nesmí udělat ani krok navíc směrem do skladu. Nedávno bylo kvůli tomu všemu hodně dusno. Takže věřím tomu, že i kdyby vylezla dlouhonohá blondýna jako řidička, tak si to prostě skladník pod kamerama nelajzne a nechá ju, ať si to hezky všechno složí sama.

Jako jezdit s kamionem by se mi asi taky líbilo :cool: , ale myslím, že práce pro ženskou to fakt moc není, hlavně kvůli té vykládce.

Článek je trochu přitaženej za uši, takhle mi to skoro vyznělo, že ona spíš jezdí hlavně s manželem a jen ho střídá za volantem, beztak veškerou údržbu atd. dělá určitě on. Nevšimla jsem si, že by se zmínila, že jezdila i úplně sama třeba na několik dnů na druhou stranu Evropy :myslim

Nechci nic rikat ale u vas na firme bych mel asi hodne velky problem v narizeni AETR a mam pocit ze v 561/2006 je jasne stanoveno ze ridic jedouci mezinarodni dopravu pod CMR nesmi zbozi skladat ani nakladat, pouze zajistit upevneni nakladu.... A ja bych opravdu nesel tahat ruco palety, sem ridic placeny od cesty, ne od tahani palet, od toho je skladnik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No woody jak bych to řekl kulantně tak asi takhle šedá je teorie a zelený je strom života. Nevím jak to chodí dnes protože už víc jak deset roků jezdím s osobní dopravou. Takže nevím jak to dnes chodí na velkých centrálních skladech řetězců(kaufland, penny market, lidl atd.) a jelikož když jsem jezdíval náklady tak jsem jezdil z 97% s chlaďákem tak nevím jak to chodilo v jiných odvětvích. Ale už tehdy nebo ještě tehdy asi záleží jak se na to člověk podívá se na těchto skladech na takové věci jako AETR CMR atd. moc nekoukalo. Pamatuju si že do penny marketu dovezli jako vytížení jakési ovoce dva frantíci a taky se oháněli tím jako že oni jedou na AETR a že mají CMR a dokonce tím " camrákem" mávali skladníkům před očima s tím že oni jen otevřou vrata návěsu a dorazí ho k rampě. A až to bude vyložený že na ně mají zabouchat že oni budou dělat pauzu. Jak myslíš že to dopadlo skladníci jen vzali telefon a zavolali šéfa příjmu že jako oni to přece nebudou skládat a ať si to ti blbý točvolanti složí ve finále tam ta souprava stála tři dny u rampy s vypnutým chlazením protože posádka měla jasné dispozice jak s nákladem zacházet. A po třech dnech je vyhnaly ze dvora nesložené že přivezli zkažené zboží. A tohle nebyl ojedinělí případ. Na skladech nikoho nezajímá jestli jsi přijel pod AETRem nebo pod 561 a na náklad máš CMR oni to zboží zas tak moc nepotřebují ale ty potřebuješ být vyložený aby jsi mohl uhánět na další nakládku takže aby tě šéf nemr..l tak to vyložíš a jedeš do pryč. A vím že po tomhle incidentu si to PM dával do dispozic k přepravě že náklad z vozu vykládá do určeného sektoru posádka v tomto sektoru probíhá fyzická přejímka zboží a až po té na zboží smí sánout skladník a myslím že to takhle má většina skladů řetězců. Je to přesně tak jako že v AETRu se píše že posádka nesmí být odměňována podle výkonu a jak je placena většina řidičů na MKD od ujetých km což je výkonové hodnocení jak noha.

Druhá věc je že Aluška psala že u nich v obchodě což je předpokládám součást nějakého řetězce a tam je většinově doprava řešena tak jako že sice najatý dopravce ale podle jasně specifikovaných podmínek a tam bude i manipulace se zbožím v rámci skladu na nakládce tak i manipulace při vykládce na prodejně.

Upraveno uživatelem Vena garážmistr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...