Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Motor s vicebodem misto jednobodu -> zamena ECU Bosch a Mag.Marelli u motoru KFX


573v0

Recommended Posts

Čaute,

riešim v 106ke výmenu motora, zohnal som za lacný peniaz 1.4ku 55kW zo Saxa v peknom stave s dobrým nájazdom tak som ho vzal s tým že tam snáď sadne bez nejakých väčších úprav. Pôvodne som chcel vymeniť len samotný motor bez elektroniky (tú by som použil z pôvodného auta), čím by som z neho v podstate spravil jednobod, lenže tento plán stroskotal keď som zistil, že staré sanie na novú hlavu nenarvem. Takže budem musieť vymeniť aj elektroniku. Teraz ma zaujíma, či sa kabeláž aspoň cca zhoduje medzi tým Saxom a 106kou? Samozrejme 106ka je o čosi staršia, je to 1997 a to Saxo bolo už cca z konca produkcie ale snáď by to mohlo byť kompatibilné bez väčších zásahov či? Má s takouto zámenou už niekto skúsenosť? Díky.

Upraveno uživatelem 573v0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v saxu 1,4 jednobod nikdy nebyla, 1,4 55kw byl od začátku výroby 4-bod. U 106 by to u novýho modelu měl bejt už taky jen 4-bod. Takže podle roku to nějak nesedí a asi tam už někdo motor měnil a dal tam něco co tam nepatří protože rok 97 by měl být origo taky 4-bod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Takže káblovačka sa mi nezhoduje, na Saxe bol jeden okrúhly konektor a dva dvojpinové (foto 1), na 106ke mám len dva okrúhle (foto 2). Potreboval by som teda buď káblovačku na 1.4i KFX s dvoma okrúhlými konektormi ako je na druhej fotke, alebo prípadne vie mi niekto povedať kam vlastne vedú tie vodiče z druhého konektora? Tá moja 106ka má pomerne bohatú výbavu oproti tomu Saxu, ak je to len na klímu a tak, to by som oželel lebo beztak klíma nejde :D Detail 2 okrúhlych konektorov na foto 3, ak by také niečo niekto mal na môj motor bol by som vďačný.

post-20251-0-53349100-1435406092_thumb.j

post-20251-0-29060800-1435406096_thumb.j

post-20251-0-83268300-1435406099_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak opat otravujem :D Kabelaz som si zohnal, ale samozrejme mam dalsi problem - k novej kabelazi bola riadiaca jednotka Bosch, ja mam na tom mojom motore Magnetti Marelli. Ta verzia s Bosch rj ma oznacenie motora TU3JP/IFI4 (KFX), verzia s Magnetti TU3JP (KFX). Su tam konkretne v kabelazi nejake rozdiely? Chcel by som totiz pouzit riadiacu jednotku Magnetti spolu s motorom, kde povodne tato jednotka bola ale s kabelazou z verzie ktora mala rj Bosch (konektor na pripojenie rj by mal byt u oboch rovnaky). Slo by to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak si opäť raz na svoj dotaz odpoviem sám. Nejde to :D Konektor síce vyzerá na pohľad rovnako, ale pri bližšom skúmaní (ideálne samozrejme až po zakúpení danej kabeláže) prídete na to, že je Boshácky konektor o trocha dlhší. Takže tadiaľto cesta nevedie, buď mi treba Bosch riadiacu jednotku alebo Magneti Marelli káblovačku na KFX. A to ešte stále neviem, čo znamená to označenie IFI4  pri motore s rj od Boscha a či sa tam zas neudiali nejaké nezmyselné a zbytočné zmeny..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...