Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

2.2 Hdi, spotřeba, divné chování motoru


sharpers

Recommended Posts

Ahoj, s mojí C5kou mám poslední dobou trochu problém. Stále doufám, že se vše odvíjí od jedné závady a stále věřím, že to není motor na odpis jak mi pán v drahém servisu pravil...

 

je to motor 2.2 Hdi, 98kw, fap off, egr off, swirl je off.

 

Momentálně jsou tyto problémy :

 

- vyšší spotřeba zejména když člověk jede s lehkou nohou . zajedu trasu s lehkou nohou za 8.2 , tu samou trasu na plné pecky za 7.9 což je opravdu zvláštní a nevím jeslti jenom nekecá PP ( otázka jeslti tohle může dělat ucpaný nebo skříplý szpětný odvod paliva )

 

- když člověk jede s lehkou nohou tak auto na 3 a 4 rychlostní stupeň znatelně škube...hlavně třeba když jedu na 4ku kolem 70k a vyloženě pedál jenom lechtám

 

- jde slyšet zvláštní usykávání nebo jak to nazvat, nejvíce kolem 2000-2500 ot, při záběru nejvíce na 3 a 4 rychl. stupeň. "Sykne" to 2-3 do vteřiny, samozřejmě s otáčkami to zrychlí a nad 2500 ot už to nejde v interieru slyšet ( nevim jeslti to nesouvisí s cvakáním něčeho při volnoběhu - hydrozdvihátka ventilu ??? )

 

- když člověk jede a třeba přibrzdí na semafory tak podle zvuku mám pocit, že se motor normálně dusí....otáčky klesnou na cca 600, na svých 800 vyskočí po pár sekundách nebo hned jak pustím brzdu ( nějaký podtlakový okruh ? )

 

- Dneska sem dojel, parkoval ve stínu a po 2 hodinách šel provést trochu uklid a kontrolu stavu oleje. Všiml sem si, že vrchní část motoru je velice horká ! Sundal sem tu přední část plastového krytu motoru a horké bylo sání - ta hliníková část kde je připojen EGR a dále prostředek toho druhého plastu....veškeré ostatní části kolem , tj chladiš, hadice, voda v chladiči, výfuk, turbo atd byly vychladlé. Kapota taky takže to od slunce není.

 

- Při vypnutí motoru se motor celkem silně otřese a zní to trochu nezdravě. Silentbloky jsou ok. Setrvačník měněn 3 roky nazvěp ale v jakem je stavu nevim.

 

 

Možná je to více malých závad, možná je to jedna závada co dělá vše, jak spotřebu, tak škubání tak usykávání. Kolega zmínil hydrozdvihátko ventilu, nevim naco tam je ale ptám se, co by se dělo kdyby bylo poškozené.

 

Pokud v tom někdo vidí nějakou souvislost nebo náznak prosím napište, tak samo pokud vás napadají i jednotlivé věci. Třeba bajdu jednu závadu a vyřeším 2 problemy žejo , teda aspon v tom doufám :D

 

Jinak diag nic neukazuje, turbo tlačí dobře, vstřiky ok, olej neubývá, auto nekouří, váha vzduchu váží dobře. Voda se neztrácí, do oleje nejde. Auto má výkon jak by mělo mít. Okruh kolem turba a intercooleru je těsný. Fap off je proveden dobře, fap je z vyfuku určitě vytáhlý. Egr je vypnut ale stále lehce propouští kolem záslepky, čili myslím že už opotřebením nezavře na 100% .

 

Když nevíte co a jak, zkuste doporučit prosím jak po problemu pátrat. Auto bylo v jednom servsiu, faktura 3000 a jenom přetěsnili vstřiky. Druhý servsi 4000 a jenom vstřiky zkontrolovali a vyčistili. Chci problem najit sam pač každý servis hned učtuje třeba diag který jsem dělal 10x a kde prostě nic není.

 

Taky otázka jeslti není někdo třeba z okolí Ostravy kdo zná tyhle motory a byl by ochotný to projet, projít a podívat se . Dík za pozornost :D

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Honzo, EGR je vypnut přes soft i je tam záslepka. Kolem záslepky je mastný černý flek, zkusil sem utřít a po pár dnech je to zpět, jak říkám jakoby EGR propouštěl.

 

Mmartinkovic : je Strakim sme to řešili po zprávách, moc sme toho nevyřešili. On si myslí, že je špatný vstřik díly moc silnému chipování. Chip by ponížen osobně Strakim, poté vstřikovače vyčištěny a poslány do profi firmy na kontrolu, mám i protokoly kde je vše včetně korekcí v normálu, udajně vypadají na ty km slušně a problem v nich prý nebude.  Nějaký servis v zabrehu bohuzel nevim kde nebo co je :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak Straki to řešil přes zprávy, to toho člověk moc nevyřeší. V době kdy byl Straki v autě a měl diag, zaměřili jsme se jestli není na diag něco špatně, kontroloval se chip a fapoff + egr off. Problémy v té době byli - vyšší spotřeba, přibýval olej, proto se šlo po vstřiku.

 

To co jsem výše popsal je z větší čísti až posledních 1500km, postupně mi přijde že se to zhoršuje ...

 

Honzo : Ano, mám to v plánu. Hned jakmile zajistím servis tak mu to ukážu a řeknu že je potřeba tohle nějak vyřešit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes ověřen vcelku zajímavý problém který snad pomůže, protože tohle půjde podle mě lépe lokalizovat než vysoká spotřeba :D

 

Opravdu motor na horní části strašně dlouho chladne. Pod druhým plastem kde je asi klapka , je teplo i po dvou hodinách po jízdě. Pak když otočím klíček, zjistim že teplota vody je lehce nad spodní čárkou, na provozní hodnotě je cca po ujetí 500 m :o  Tak já nevím, není tohle nějaká chyba v chlazení nebo mazání ? Máte tip jak tohle ověřit ? V pondělí jdu k mechanikovi a řeknu mu ať to prostě rozebere a podívá o co tam jako jde :D ale tak jeslti je nějaký nápad sem s ním :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja myslim, ze to chladnuti, kdy vrsek je teply je naprosto normalni. Teplo stoup nahoru. Pokud je jeste kryto krytem i ten kryz zadrzi cast tepla a to nedokaze tak rychle uniknout a proto to chladne dele - ALE jak uz psal Striki - JE TO NORMALNI, nehledej v tom souvislost. 

 

Leda by ti v aute v hlave dohorivala nafta i po tom, co ho zastavis - ale to uz by muselo byt auto KnightRidera, ktere si pritapi, pac je mu treba zima :D 

 

Fakt tam problem nehledej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nam to "syceni" delalo tesneni pod vyfuk.svodem - vymenilo se a byl klid.
Nedavno se menila mrazova zatka - nejak zacala teci tak se vse rozebralo vymenilo a mame podobny problem - pokud se pridava v klidu je to Ok

pokud se prida prudce tak to dela bordel ale rozsah otacek mame vetsi od cca 1800-2400 ..... myslim si ze je opet tesneni na svodu KO davalo se nove.
Turbo bylo v pohode.
A k vode cim drive se ohreje tim lepe ne?
U nas se na zaver nakonec menil chladic vody ale stejne se zazrak nekona a olej je vice mene stale na cca 120°C - mame pripraveny

chladic oleje.
A v neposledni rade je celkova kondice motoru to ze vcera byl Ok tak dnes byt uz nemusi..... Mame taky chip a hned po prvnim pokusu se delal repas vstriku ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S vypnutým Swirlem-tedy nechán pouze otevřený ale auto jede hůř, ne o moc ale je to znát, dále zvuk motoru je taky jiný.

Mám vykuchaný vše, rád dělám pokusy, nemám i Cat. 

Mám pouze Swirl a regulaci turba nic víc.

Docela se divím že ti Swirl Straki nezprovoznil to zrovna není velký výdaj....ale je pravda že když je pouze otevřený tak to většina na výkonu nepozná, problém je když zůstanou klapky zavřené

 

Aha čtu že byl u tebe, tak to ho vyměnit nemohl, když ho neměl :)

Upraveno uživatelem pagot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Občas mi připadá že auto snad jede na dva režimy...den dva jede v klidu, spotřeba je nižší, chod motoru lepší a o to dost. Pak přijde den kdy viditělně letí nahoru spotřeba a motor v nízkých otáčkách citelně ztrácí, na volnoběh uplně změní zvuk jakoby se dusil...Až mi to občas připadá jako by za určitých okolností přepínal egr nebo něco.

 

No během pár dní půjde auto do servisu, vymění se zadní ložisko, olej a zkontroluje se stav motoru. Bude se pátrat po závadě a když se nic nevypátrá tak půjde do auta nový fap, vyčištěný egr, opravený swirl a původní tovární software...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...